Startproblemer

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Simen!
Navn: Simen Dahl
Bil: 900s 2.0 94mod.

Startproblemer

Legg inn av Simen! » 09 apr 2011, 22:14

Hei!

Har problemer med å få start på bilen min innimellom, men i dag ville den rett og slett ikke starte mere. Har prøvd å feilsøke selv, men kommer ikke langt. Regner med at det er noen her inne som har en del bedre kunnskap enn meg, så håper noen kan ha ett svar:)
Skal prøve å forklare: Noen ganger (har ikke funnet et mønster, men har vært sånn kanskje par mnd.) når jeg har vridd på tenningen så lyser ikke alle varsellysene i dashbordet (de som normalt lyser før man starter bilen, kun med strømmen på) "optimalt". De er dimmet, som om de ikke får nok strøm. Når dette inntreffer så vil ikke bilen starte. Startmotoren går rundt, men motoren tenner ikke. Alt annet elektrisk fungerer også (radio, lys osv.). Hvis jeg så venter en liten stund(5-10 min.) og prøver igjen så lyser alle lysene normalt i dashbordet, og bilen starter med null problemer, og går som en klokke.
Men i dag ville den ikke starte igjen. Samme greiene skjedde, jeg ventet en stund, men den ble ikke "bedre" og ville ikke starte.
Har som sagt prøvd å feilsøke litt selv, og funnet ut at det kun er 3v inn på spola. Dette burde være 12v, sant? Og i tillfelle, hva er det mellom batteriet og spola som kan være feilen?
Tusen takk for alle svar!

Brukeravatar
Paul N1176
Overload!!!
Medlemsnummer: N1176
Navn: Paul Kristensen
Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
Sted: Rognan

Re: Startproblemer

Legg inn av Paul N1176 » 10 apr 2011, 23:52

Kan jo være så enkelt som irr/dårlig kontakt på jordinga mellom karoseri/batteri/motor..
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower

Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo

Svar