Ventilen så også ut til å være ganske tett så kansje jeg burda ta av innsuget or rense det i tilfelle det har kommet skit inn når dette systemet satt på ?
Eksos fra manifoil til innsuget og900
Moderator: Moderatorer
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Eksos fra manifoil til innsuget og900
Skal fjærne dette systemet som slipper litt eksos tilbake til innsuget. men de to vakumslangene som var koblet på vakumventilen vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med. Den ene slangen går inn på motoren og en på innsuget. Den på innsuget kan eg jo bruke til turbotrykksmåler eller noe, men den som sitter på motoren hva gjør den ? og hva kan jeg gjøre med den ?

Ventilen så også ut til å være ganske tett så kansje jeg burda ta av innsuget or rense det i tilfelle det har kommet skit inn når dette systemet satt på ?

Ventilen så også ut til å være ganske tett så kansje jeg burda ta av innsuget or rense det i tilfelle det har kommet skit inn når dette systemet satt på ?
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Eksos fra manifoil til innsuget og900
Da jeg gjorde det samme, lot jeg bare ventilen stå. Det er vel en slags temperaturbryter(den ved pilen), så du får ikke vakuumlekkasje her om du bare lar den stå uten slanger.
EGR-ventilene jeg har sett på B202 har sett slik ut inni, tror det hadde vært mer uvanlig om den ikke var tett. Det skader vel ikke å rense innsuget når du først er i gang, men jeg tror ikke du vil finne noe sjokkerende der selv om ventilen er tett.
EGR-ventilene jeg har sett på B202 har sett slik ut inni, tror det hadde vært mer uvanlig om den ikke var tett. Det skader vel ikke å rense innsuget når du først er i gang, men jeg tror ikke du vil finne noe sjokkerende der selv om ventilen er tett.
- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Eksos fra manifoil til innsuget og900
Eirik N396 skrev:Da jeg gjorde det samme, lot jeg bare ventilen stå. Det er vel en slags temperaturbryter(den ved pilen), så du får ikke vakuumlekkasje her om du bare lar den stå uten slanger.
EGR-ventilene jeg har sett på B202 har sett slik ut inni, tror det hadde vært mer uvanlig om den ikke var tett. Det skader vel ikke å rense innsuget når du først er i gang, men jeg tror ikke du vil finne noe sjokkerende der selv om ventilen er tett.
Så da kan jeg egentlig bare nappe bort slangen som sitter koblet til motoren da ?

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Eksos fra manifoil til innsuget og900
Nå vet jeg ikke hvilken slange du sikter til. Som sagt mener jeg den termobryteren mellom innsugsrørene bare kan stå uten slanger på 

- saab-900-turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Re: Eksos fra manifoil til innsuget og900
Var den jeg mente, den som den røde pilen på bilde nummer 1 peker motEirik N396 skrev:Nå vet jeg ikke hvilken slange du sikter til. Som sagt mener jeg den termobryteren mellom innsugsrørene bare kan stå uten slanger på

takker for hjelpen

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo