- Måtte ut med ett hjulsett i grøfta da en tysk bobil ikke klarte å holde seg på sin tildelte bredde av asfalten. Gikk bra, men kun en hårsbredd fra å plante bilen inn i en bergknaus..
- Svart Volvo skulle kjøre forbi en bil. Problemet; Jeg kom i mot. Klarte såvidt å stoppe for å slippe den forbi.
- Svart Vw Caravelle kjørte forbi en danske med campingvogn med det resultat at undertegnede endte opp i grøfta utenfor veien for å unngå kollisjon. Gubben som kjørte folkevogna GLISTE da han passerte. Hadde noe lyst til å la ham stifte et nært bekjentskap med dekkspaken i bagasjerommet.
- Svart Ford Scorpio kjørte forbi en bil som skulle kjøre av veien. Måtte her som med Caravellen ut i grøfta og i grusen for å unngå kollisjon. Dette forgikk på en sådan måte at svensken som skulle kjøre av veien (foran Forden) ble stående i veikanten med store øyne å se på helt til jeg var på veien igjen.
- Ved to anledninger lå jeg i en kø, hvor forankjørende kjørte forbi på en slik måte at det LETT kunne blitt kollisjon...
- Ved flere anledninger da jeg var i en forbikjøringssituasjon har forankjørende skjenet rett ut i midten av veien. Da man har spilt fanfare med hornet har de fleste rykket voldsomt tilbake. Ved noen anledninger har jeg lurt på om vedkommende kom til å ende opp i grøfta på andre sida.. Speil ? Det er sikker fint...
Min erfaring fra denne turen er at fart nesten ALDRI har vært medvirkende til farlige situasjoner. Dumme folk og dumme avgjørelser i trafikken derimot..
Litt frustrasjon og et sterkt ønske om at SAAB-folket bruker speil og vettet aktivt i sommertrafikken, og ellers da selvfølgelig

Arnljoth N1530