Takk for rådet Stian.
Desverre er min egen sak kjørt. De sender kun oppkrav, og de sender faktisk ut en ordrebekreftelse på forhånd før de sender varen. Hadde jeg studert denne ville jeg sett at regnestykket var helt vilt, og kunne konfrontert dem allerede da. Jeg er dog en busy person, har handlet veldig mye på nett, og når disse ordrebekreftelsene tyter inn i mailboksen gjør jeg stort sett ikke annet enn å registrere det. Aldri tidligere har det jo vært noen issues..Så.......
Med 2 gnålete unger i buksebeina på posten reagerte jeg derfor bare så vidt da dro kortet - jeg husket ikke hva totalbeløpet egentlig skulle være. Først da vi kjørte hjem kom den gnagende følelsen av at noe ikke stemte.
Så de har på en måte sitt på det tørre i forhold til min sak - jeg kunne og burde ha lest ordrebekreftelsen fra SPN umiddelbart, sett at den ikke stemte med ordrebekreftelsen man får fra SPS rett etter handel og dermed bare avvist hele handelen.
Jeg må bare bite i det sure eplet denne gangen; men det viktige var at andre får vite om praksisen.
Oppdaget dog en morsom sak til i svaret jeg fikk; jeg stilte spørsmål ved både valutaomregningen og at frakten var så dyr. Først skrive de at de setter 1SEK=1NOK fordi de selv står for frakt og toll omkostninger. I samme åndedrag presterer de å si jeg har betalt så mye i frakt fordi jeg må betale frakt fra Sverige til dem, og så fra dem til meg
De tar altså i praksis gevinsten av valutaomregningen til eget bruk. Hvis ikke det er tvilsom business så vet ikke jeg.
Solgt: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t Estate aut.
2001 Saab 9-3 2.0 SE Turbo
---
Motorer uten turbo suger..