Heisann, jeg bytta just fjæring foran på min saab 9-3T sport 2001 og helt siden det har bilen ristet når jeg aksellererer.. Hva kan jeg gjøre? Den gikk igjennom EU-kontrollen fin, og etter jeg bytta fjæringen så gikk den igjennom etterkontroll med ristingen, noe som da tilsier at foringer og alt slik skal være i orden. Hva kan forusake slik en risting? Kan drivakslingen ha kommet litt ut av posisjon i girkassen? Dette var merkeverksted sin antakelse over telefon, men jeg er ikke så gira på å la de se på det i begynnelsen av august samt. som det kan komme opp i 3-4000,- kun på sjekken og evt. 12 000,- i orginaldeler + jobben med å bytte på 1100,- pr. time...
Noen som har peiling på hvordan man sjekker/gjør slike ting i Vest-Agder evt. er jeg så desperat at jeg kan forflytte meg litt utenfor grensen også...
Hilsen en stakkars 18åring som håper på å fortsatt kunne være glad i Saab'n sin...
Inge Johan Jenssen
Tlf: 46425438
Venstre forhjul rister når jeg aksellererer 9-3 2001
Moderator: Moderatorer
-
- Sabby
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: n1504
- Bil: 2005 Saab 9-5 Vector 2.0t
- Sted: Trondheim
Re: Venstre forhjul rister når jeg aksellererer 9-3 2001
Hei! Har du montert senkefjærer foran eller? Da kan du se litt på linken nedenfor!
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... e2bcbe410e
http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-3-9 ... e2bcbe410e
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Venstre forhjul rister når jeg aksellererer 9-3 2001
Du sier at du har byttet fjæring... Da tipper jeg at du har senket den?
I såfall så får du andre vinkler på drivakslene, om disse da er litt slitt så kan du få risting ettersom drivknuter/medbringere sikkert har slitespor fra før og når du da får en annen vinkel på akslingen så vil bilen riste ved pådrag. Om dette er problemet så finnes det sett for å løfte motoren noe, dette bruker å hjelpe. Alternativet er nye drivknuter/medbringere.
I såfall så får du andre vinkler på drivakslene, om disse da er litt slitt så kan du få risting ettersom drivknuter/medbringere sikkert har slitespor fra før og når du da får en annen vinkel på akslingen så vil bilen riste ved pådrag. Om dette er problemet så finnes det sett for å løfte motoren noe, dette bruker å hjelpe. Alternativet er nye drivknuter/medbringere.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor