Vanskelig å få solgt SAAB for tiden?
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Bil: SAAB 9-5
Vanskelig å få solgt SAAB for tiden?
Prøver å selge saaben min.. 9-5 sedan 2.3t 2002 mod, gått 170 000.. Er ikke akkurat mye respons må jeg si!!
Har lagt den ut for 100 000,- inklusiv omreg.. Bilen er også påkostet 30-40 000 de siste 2 årene jeg har hatt den.. Nå er det manuell girkasse uten skinn, så er vell noen der ute som ville foretrukket det!!
Men hva syntes dere om prisen ? Har jo sett på tilsvarende biler, og er jo ikek så halv gæærnt virker det som.. Er jo ikke såååå mange 2.3t heller..
Burde jeg kanskje gå ned noen tusen, eller holde ann litt?
Her er annonsen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29841877
Har lagt den ut for 100 000,- inklusiv omreg.. Bilen er også påkostet 30-40 000 de siste 2 årene jeg har hatt den.. Nå er det manuell girkasse uten skinn, så er vell noen der ute som ville foretrukket det!!
Men hva syntes dere om prisen ? Har jo sett på tilsvarende biler, og er jo ikek så halv gæærnt virker det som.. Er jo ikke såååå mange 2.3t heller..
Burde jeg kanskje gå ned noen tusen, eller holde ann litt?
Her er annonsen:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=29841877
-
- 1,5 bar
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
Re: Vanskelig å få solgt SAAB for tiden?
Du har ikkje saab stola...thats why
- Freakshow N1674
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N1674
- Navn: Thomas
- Sted: Trondheim
Prøvde å finne tilsvarende modellår med tilsvarende motor. Der var det ikke mange gitt.
At det er vanskeligere å selge Saab for tiden ligger litt i kortene grunnet uroen rundt bilmerket.
Tror helt klart mangel på skinnseter jobber mot deg her. Prisen ser bra ut, personlig ville jeg sett det ann litt med mindre
jeg måtte selge fort. Lite tips er å fjerne de skumringsbildene og heller ta noen gode bilder i dagslys.
Lykke til videre med salget
At det er vanskeligere å selge Saab for tiden ligger litt i kortene grunnet uroen rundt bilmerket.
Tror helt klart mangel på skinnseter jobber mot deg her. Prisen ser bra ut, personlig ville jeg sett det ann litt med mindre
jeg måtte selge fort. Lite tips er å fjerne de skumringsbildene og heller ta noen gode bilder i dagslys.
Lykke til videre med salget
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-
-
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Mitt tips vil være å ikke snakke så alt for mye om trimming i annonser, som jeg akkurat skrev i en annen tråd så er det ganske mange som vegrer seg når de hører snakk om trim. Du har de som ikke vil ha trim i det hele tatt, disse skyr selvsagt unna annonsen og ser etter noe annet så snart de ser at dette blir nevnt. Her er det selvsagt stort sett snakk om uvitenhet mer enn noe annet, men poenget er at du ikke vil få respons på annonsen. Mye negativ omtale i media og skremselspropaganda fra myndighetene om mobile ruller osv. gjør nok ikke saken bedre.
Selv foretrekker jeg som så mange andre her inne å ha litt fres under panseret, men jeg er også generelt skeptisk til biler som har vært trimmet og sjekker disse opp litt grundigere med tanke på hvordan de kan ha blitt kjørt. Jeg og mange andre med meg vil nok foretrekke en orginal bil forran en trimmet, for så å montere trim selv. Da vet man på en måte litt mer om hva maskineriet har vært utsatt for.
Selv ville jeg unnlatt å nevne trim i annonsen, og så se det an når folk ringer og heller nevne det da. Dersom kjøper tydelig ikke er av typen som er interessert i trim så sett inn orginalboksen og selg trimmen utenom. Ellers synes jeg ikke det er noe å si på hverken bil, pris eller annonse, kanskje som det blir nevnt å endre litt på bildene.
Et triks man kan spekulere i ved laber respons er å dumpe annonseprisen, husk at denne ikke er bindende så selv om du setter ned prisen er det ingen som kan tvinge deg til å selge. Hvis du da får mer respons så går det heller an å diskutere pris med aktuelle kjøpere, det er mye lettere å få salg på bilen hvis du først får folk interessert nok til å ringe deg. Ofte er folk ganske ensporet, så når de først har ringt på en bil ender de også opp med å kjøpe den. Så kan du jo ta en liten hvit en og si at du har fått inn et bud fra en annen kjøper da, og se om du på den måten får litt mer penger for den...
Selv foretrekker jeg som så mange andre her inne å ha litt fres under panseret, men jeg er også generelt skeptisk til biler som har vært trimmet og sjekker disse opp litt grundigere med tanke på hvordan de kan ha blitt kjørt. Jeg og mange andre med meg vil nok foretrekke en orginal bil forran en trimmet, for så å montere trim selv. Da vet man på en måte litt mer om hva maskineriet har vært utsatt for.
Selv ville jeg unnlatt å nevne trim i annonsen, og så se det an når folk ringer og heller nevne det da. Dersom kjøper tydelig ikke er av typen som er interessert i trim så sett inn orginalboksen og selg trimmen utenom. Ellers synes jeg ikke det er noe å si på hverken bil, pris eller annonse, kanskje som det blir nevnt å endre litt på bildene.
Et triks man kan spekulere i ved laber respons er å dumpe annonseprisen, husk at denne ikke er bindende så selv om du setter ned prisen er det ingen som kan tvinge deg til å selge. Hvis du da får mer respons så går det heller an å diskutere pris med aktuelle kjøpere, det er mye lettere å få salg på bilen hvis du først får folk interessert nok til å ringe deg. Ofte er folk ganske ensporet, så når de først har ringt på en bil ender de også opp med å kjøpe den. Så kan du jo ta en liten hvit en og si at du har fått inn et bud fra en annen kjøper da, og se om du på den måten får litt mer penger for den...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Freakshow N1674
- 1,5 bar
Vil påpeke en ting her, de folkene som ikke er ute etter så mye som en ganske mild chip, er de samme
som avskyr 19" felger, stivere understell og sportseksos. Men du kan jo prøve uten å nevne trimmen.
som avskyr 19" felger, stivere understell og sportseksos. Men du kan jo prøve uten å nevne trimmen.
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-
-
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
jaha?Freakshow N1674 skrev:Vil påpeke en ting her, de folkene som ikke er ute etter så mye som en ganske mild chip, er de samme
- Freakshow N1674
- 1,5 bar
"Ingen regel uten unntak", greit. Men føler som oftest at disse går under samme kategori.Hjelle, N6 skrev:jaha?Freakshow N1674 skrev:Vil påpeke en ting her, de folkene som ikke er ute etter så mye som en ganske mild chip, er de samme
-Mitsubishi Lancer Evo 8
-
-
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Må si meg delvis enig i Freakshow her.. For min del, hadde jeg hatt mer lyst på en utrimmet 2,3 liter med orginale felgene enn en trimmet med uorginale 19 tommere. Understell og sportseksos er pluss
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
-
- 1.2 bar
- Bil: SAAB 9-5
Da har jeg fjernet alt om trim iallefall!! Så får vi se om det er noen som viser interesse!
Sommeren er ikke den med ideelle tiden å selge bil på.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Jeg sliter i grunn med det samme...Ikke en kjeft som har forespurt noen ting. Vel og merke så har ikke jeg den typiske familiebilen til salgs...
Snart så det lønner seg å demontere bilen, sette den til orginal igjen, og selge delene hver for seg kanskje?
Snart så det lønner seg å demontere bilen, sette den til orginal igjen, og selge delene hver for seg kanskje?
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Når jeg solgte 900'en midt i ferien så gikk den etter tre dager! Var flere som ringte og sendte SMS så responsen var veldig bra syntes jeg. Skal sies at jeg la den ut for under 20 000 bare for å bli kvitt den til den nye bilen kom. Så pris er nok ett nøkkelord og det er jo alltid lettere å selge "billigbiler" enn biler til rundt 100 000. Men utrolig kjipt å legge ut bil for salg om det ikke skjer noe som helst....
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Samme her,solgte 900 for en billig penge (13000), spurte sjefen og fikk plassert bilen ved innkjøringa til FK Dokka ,så mange så den og flere spurte om detaljer. Ikke tro at DIN bil er mer verdt en en vilken som helst annen.Min bil hadde veldig stor betydning for meg,både pris og følelsesmessig.Men det er alltid pris og hvordan kjøretøyet presenteres som gir salg.
For all del ikke prøv å lure noen.Vær ærlig.
For all del ikke prøv å lure noen.Vær ærlig.
SAAB ER BEST
-
- Grunnladetrykk
- Medlemsnummer: N1556
- Navn: Ståle Nordmo Risto
- Bil: 2002 Saab 9-3 2.2TiD - solgt
- Sted: Troms
Er det noe å hente på,i tillegg til å fjerne alt om trim, å fremstille bilen som litt entusiastbil?
F.eks la boka i denne tråden
viewtopic.php?f=26&t=34042
følge med bilen?
Må jo riktignok som alt annet gjøres uten å være uærlig... Jeg lurer litt på om vi trenger to biler, og det vil jo da være aktuelt å selge "min" saab som er den eldste bilen. Litt stæsj for spesielt interesserte (som medfølgende saab paraplyer etc) er ikke noen verdiøker i seg selv, men kan kanskje fortelle litt om at bilen er blitt tatt vare på av noen som er spesielt interessert i saab.
F.eks la boka i denne tråden
viewtopic.php?f=26&t=34042
følge med bilen?
Må jo riktignok som alt annet gjøres uten å være uærlig... Jeg lurer litt på om vi trenger to biler, og det vil jo da være aktuelt å selge "min" saab som er den eldste bilen. Litt stæsj for spesielt interesserte (som medfølgende saab paraplyer etc) er ikke noen verdiøker i seg selv, men kan kanskje fortelle litt om at bilen er blitt tatt vare på av noen som er spesielt interessert i saab.
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N1413
- Navn: Gunnar Lia
- Bil: Saab 9-5 1.9 Tid 2006
- Sted: Elverum, Hernes
Ikke for å være pessimistisk, men hvis du ikke er nødt til å selge er det bedre å vente, Virker som om SAAB markedet er dødt for tiden. De samme bilene bare ligger og ligger.
Dette gjelder selvsagt ikke gamle biler til 10-30.000. Men biler over 50.000 og opp.
Og hvem har lyst til å kjøpe Saab nå omdagen? De holder jo på å gå dukken.
De som sitter og skal kjøpe, vet kanskje ikke at det er en fordel å ha 2,3 iforhold til 2,0. Og når du da kan få en Stv. 2.0t med samme km stand, som ser bra ut, til 75.000 minus prut. Ja hvem ringer da på en bil til 25.000 mer? det er tross alt 25% rabatt iforhold til din bil.
Du har en sjans, at en som er SAAB interessert vil ha en bil akkurat som din.
Mitt råd altså, hvis du ikke må selge, kos deg med bilen din en stund til og vent og se hvordan det går for Saab.
Hiv i en plakat med SELGES og TLFnr så stort at det kan sees godt. Plutselig er det en som vil ha den.
Dette gjelder selvsagt ikke gamle biler til 10-30.000. Men biler over 50.000 og opp.
Og hvem har lyst til å kjøpe Saab nå omdagen? De holder jo på å gå dukken.
De som sitter og skal kjøpe, vet kanskje ikke at det er en fordel å ha 2,3 iforhold til 2,0. Og når du da kan få en Stv. 2.0t med samme km stand, som ser bra ut, til 75.000 minus prut. Ja hvem ringer da på en bil til 25.000 mer? det er tross alt 25% rabatt iforhold til din bil.
Du har en sjans, at en som er SAAB interessert vil ha en bil akkurat som din.
Mitt råd altså, hvis du ikke må selge, kos deg med bilen din en stund til og vent og se hvordan det går for Saab.
Hiv i en plakat med SELGES og TLFnr så stort at det kan sees godt. Plutselig er det en som vil ha den.
Gunnar
06 Saab 9-5 1.9 Tid Vector
14 VW e-golf
75 VW 1303s prosjekt http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28543.0.html
65 VW 1300
06 Saab 9-5 1.9 Tid Vector
14 VW e-golf
75 VW 1303s prosjekt http://www.vwnorge.no/index.php/topic,28543.0.html
65 VW 1300