Gjelder 9000 CC (langmotor)
Noen anvisninger er å forstå slik at man løsner og strammer en og en bolt med 40 nm i første drag, med "1"-er bolten for stramming først. I så fall er jo de andre stramme fra før, og rekkefølgen blir "feil", eller?
Vil det ikke bli best å løsne alle boltene først, og så stramme i riktig rekkefølge?
(Der er vel tapper som holder toppen på plass..?)
Etterstramming av topp
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Etterstramming av topp
Du må ta en og en bolt i gangen, ellers får du lett vann i oljen 

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: Etterstramming av topp
Aha. Vannet ja...
Mye man skal lære seg. Synes forøvrig SAAB burde gått for luftkjøling på 70-tallet og holdt fast ved det
Mye man skal lære seg. Synes forøvrig SAAB burde gått for luftkjøling på 70-tallet og holdt fast ved det
