Motorfester på 9-3 2.0i
Moderator: Moderatorer
- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Motorfester på 9-3 2.0i
HEY!
Sliter noe med motorfester på Saaben min. Byttet to av tre fester, bakre, og venstre feste ved reimene. Har sjekka det siste ved girkassa, men det så like helt ut... Bilen er ikke noe komfortabel å kjøre, når man har i et lavt gir og slipper gassen brått kommer det en slag dunkelyd. Akkurat samme lyden kommer når jeg girer ned i oppoverbakker. prøver å clutche så rolig som mulig...
Noen som har noen tips?
Sliter noe med motorfester på Saaben min. Byttet to av tre fester, bakre, og venstre feste ved reimene. Har sjekka det siste ved girkassa, men det så like helt ut... Bilen er ikke noe komfortabel å kjøre, når man har i et lavt gir og slipper gassen brått kommer det en slag dunkelyd. Akkurat samme lyden kommer når jeg girer ned i oppoverbakker. prøver å clutche så rolig som mulig...
Noen som har noen tips?
dagens vits, BMW på vinterføre!
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Motorfester på 9-3 2.0i
Sjekket foringer?To-Takt-Trond skrev:HEY!
Sliter noe med motorfester på Saaben min. Byttet to av tre fester, bakre, og venstre feste ved reimene. Har sjekka det siste ved girkassa, men det så like helt ut... Bilen er ikke noe komfortabel å kjøre, når man har i et lavt gir og slipper gassen brått kommer det en slag dunkelyd. Akkurat samme lyden kommer når jeg girer ned i oppoverbakker. prøver å clutche så rolig som mulig...
Noen som har noen tips?
Mener det er foringen på bakre bærearm som bruker og ryke på de der. Sjekk alle for sikkerhetsskyld.

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Re: Motorfester på 9-3 2.0i
bilen gikk nylig gjennom EU-kontroll uten en eneste feil eller mangel. og tror ikke foringene har rast sammen på noen uker 
og det er ikke typisk foring "klunk" det rister i hele bilen, og girspaken går helt amok

og det er ikke typisk foring "klunk" det rister i hele bilen, og girspaken går helt amok

dagens vits, BMW på vinterføre!
- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Re: Motorfester på 9-3 2.0i
Ingen som har noen som helst tips?
jeg er vel ikke den eneste her inne med 9-3 som har gått 230 000?
jeg er vel ikke den eneste her inne med 9-3 som har gått 230 000?

dagens vits, BMW på vinterføre!
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Re: Motorfester på 9-3 2.0i
Byttet nettopp 3 motorfester på en kompis sin 9-5. Kunne ikke se noe galt med de gamle før vi satte jekken under motoren og løftet denne litt. Spesielt festet under batteri kassen måtte ha litt overtaling for å vise svær sprekk i vulkinga 

Mvh
Eimund
Eimund
- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Re: Motorfester på 9-3 2.0i
så jeg burde egentlig ta sjansen på å bytte det siste og?
det bakerste festet nærmest torpedoveggen var brutt helt av, trodde det var hele årsaken... men var vist ikke det
snakka med en saab mekaniker, han sa at det var det festet nærmest reimene som var mest sannsynlig til å ryke først
det bakerste festet nærmest torpedoveggen var brutt helt av, trodde det var hele årsaken... men var vist ikke det

snakka med en saab mekaniker, han sa at det var det festet nærmest reimene som var mest sannsynlig til å ryke først

dagens vits, BMW på vinterføre!
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Re: Motorfester på 9-3 2.0i
Festet nærmest multireima var det eneste som var helt på "min" bilTo-Takt-Trond skrev:så jeg burde egentlig ta sjansen på å bytte det siste og?
det bakerste festet nærmest torpedoveggen var brutt helt av, trodde det var hele årsaken... men var vist ikke det![]()
snakka med en saab mekaniker, han sa at det var det festet nærmest reimene som var mest sannsynlig til å ryke først

Mvh
Eimund
Eimund
- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Re: Motorfester på 9-3 2.0i
heheeiluN506 skrev:Festet nærmest multireima var det eneste som var helt på "min" bilTo-Takt-Trond skrev:så jeg burde egentlig ta sjansen på å bytte det siste og?
det bakerste festet nærmest torpedoveggen var brutt helt av, trodde det var hele årsaken... men var vist ikke det![]()
snakka med en saab mekaniker, han sa at det var det festet nærmest reimene som var mest sannsynlig til å ryke først


dagens vits, BMW på vinterføre!
- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Re: Motorfester på 9-3 2.0i
aaarg! nå har det bakre festet ryki att!!!
noen som har noen solide saker liggenes?
smålei av rykking og napping når jeg kjører
noen som har noen solide saker liggenes?

smålei av rykking og napping når jeg kjører
dagens vits, BMW på vinterføre!