08 9-3 xenon
Moderator: Moderatorer
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 2253
- Navn: Bernt
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
08 9-3 xenon
Ble 9-3 levert uten bixenon på faceliften eller er det feil med min? Jeg har xenon på nærlys, men får ikke fjernlys (da tenker jeg selvfølgelig på at det skal være en solenoid som åpner seg i projektorlampa). Er det noen som har xenonkonvertert hjelpefjernlysene uten problem?
-
- 1.2 bar
- Sted: Averøy
Re: 08 9-3 xenon
Prøv å sette i skikkelige H7-pærer, f.eks. Phillips X-treme power eller Osram Nightbreaker, før du tuller deg vekk med xenonombygging. Med mindre reflektoren er godkjent for xenon får du feil fordeling av lyset og for mye lys for nær bilen, og nærblendingen er et faktum. Siktstrekningen blir i praksis kortere. Og bileieren, stolt som en hane over sine nykonverterte lykter, er overbevist om at han ser mye bedre til tross for at han har problemer med å skimte hva som foregår 2-300 meter foran bilen.
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: 2253
- Navn: Bernt
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
Xenonlysene mine er originale. Jeg var så vant til den lyden fra 9-5 lyktene når de skrudde seg på så hørte man solenoiden veldig godt. Derfor jeg trodde at jeg ikke hadde bixenon.
Jeg er ikke 100% fornøyd med lyset, det kunne godt vært kraftigere. Jeg må kanskje prøve nye pærer (philips eller osram selvfølgelig).
Tiden for xenonombygging på nærlys for halogenreflektorer er forbi. Det er testet og det fungerer dårlig. Lysbildet er også helt feil.
Jeg er ikke 100% fornøyd med lyset, det kunne godt vært kraftigere. Jeg må kanskje prøve nye pærer (philips eller osram selvfølgelig).
Tiden for xenonombygging på nærlys for halogenreflektorer er forbi. Det er testet og det fungerer dårlig. Lysbildet er også helt feil.
- Morten S.
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Jeg byttet akkurat til nye xenonpærer på 9-5n (2002 modelle gått 340.000 km) Ble veldig merkbart bedre! Philips
"Alt" fra totakt til turbo
-
- 1.2 bar
- Sted: Averøy
Jeg har skjønt at xenonlysene dine er orignale. Jeg har akkurat maken. Mitt innlegg omhandler å sette xenonpærer i fjernlysreflektorer som er beregnet for halogenpærer. Du blir ganske enkelt lurt til å tro at du har bedre lys siden det blir veldig mye lys og mye av det treffer veien alt for nær bilen. Brennpunktet til xenonpæra er feil i forhold til den originale, lysbuen har en annen form - og siktstrekningen reduseres i praksis.Saab90 skrev:Xenonlysene mine er originale. Jeg var så vant til den lyden fra 9-5 lyktene når de skrudde seg på så hørte man solenoiden veldig godt. Derfor jeg trodde at jeg ikke hadde bixenon.
Ombygging av nærlys er en annen sak. Da ser man faktisk bedre. Ulempen er bare at man blender møtende trafikk.