God kveld, folkens.
Da vi er i ferd med å rydde ei tomt før nybygg har vi beveget oss igjennom Rennfast(undersjøisk tunnel) opp til flere ganger de siste dagene. Jeg pleier ikke å lukte biler bak, men på lørdag lå jeg og en annen, bak en bil som lå i 50 i 80sonen nedover. Selvfølgelig var i klar til å kjør forbi da forbikjøringsfeltet startet i bunnen. Bilen foran la seg ut med meg på slep,-så ble 9-5en min pepret med hundrevis av småstein med størrelse ca 2x2cm. Resultatet er begredelig for en som liker å polere bilen...Frontruta bør kanskje byttes, men panseret, sidene på bilen og taket bør helst lakkeres da det meste går helt inn til stålet. Politiet har ikke mottatt noen melding om om hvordan grusen havnet der, kun at Risa var ute to timer etter og ryddet i tunnellen.
Noen som har erfaring med flekklakkering hos f.eks. Micropaint.no? Bør en slik idé skrinlegges? Jeg har ei skrape på bakre støtfanger, noe rust på bakluke og lakkflassing på frontleppe. Jeg kan evt. ta en tur østover til söta bror for lakkering samt service++ for en bedre totalpakke. Vil det være kostnadsmessig likeså greit å ta en hellakkering med det samme? Her eller i Sverige? Jeg har nå opparbeidet meg 60% bonus, da har jeg en årlig forsikringspris med full kasko på rett under 11000kroner med egenandel på 10000kroner. Da er det vel uansett best at jeg tar det på min kappe uten at forsikringen kobles inne.
Mye generelt, men håper på tilbakemeldinger.
Takk.
Thomas.
Steinsprut, hellakkering?
Moderator: Moderatorer
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: Steinsprut, hellakkering?
jeg fikk ein stein i taket på niofemman som resulterte i et stygt sår inn te stålet. Eg kontakta entrepenøren som sjåføren kjørte for og forklarte situasjonen. (steinen datt av ein bil eg møtte). De sjekka og konne bekrefta at de hadde ein bil i det aktuella område som kjørte stein.
De betalta lakkering av taket og då meine eg de brukte micropaint teknikken. Eg klare iallefall ikkje å se forskjell. Koss det blir me mange sår ane eg ikkje.
Ta kontakt med Risa og forklar situasjonen. Du trenge kanskje ikkje sei du klødde han forran deg bak øyra
Kanskje de dekke någe av kostnaden.
Hvis ein Risa bil har mysta någe av lastå si så betyr jo det at lastå va for dårlig sikra ellår bilen hadde for møye på.
Kjør på det. Tenk om det va ein tohjuling som fekk detta på seg? Bare ta det på ein saklig måte
Ein kamerat av meg fekk omlakkert store deler av bilen då det ramla singel av ein lastebil han kjørte bak.
E verdt et forsøk.
De betalta lakkering av taket og då meine eg de brukte micropaint teknikken. Eg klare iallefall ikkje å se forskjell. Koss det blir me mange sår ane eg ikkje.
Ta kontakt med Risa og forklar situasjonen. Du trenge kanskje ikkje sei du klødde han forran deg bak øyra

Hvis ein Risa bil har mysta någe av lastå si så betyr jo det at lastå va for dårlig sikra ellår bilen hadde for møye på.

Ein kamerat av meg fekk omlakkert store deler av bilen då det ramla singel av ein lastebil han kjørte bak.
E verdt et forsøk.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil

2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)

2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Det har kanskje ikke så mye å si, men at Risa ryddet opp trenger ikke bety det var "deres" småstein som lå der. Risa har jo ansvar for veivedlikeholdet i store deler av Rogaland, så det er vel alltid de som blir tilkalt når noe slikt dukker opp 
Uansett kan du jo ta kontakt med Risa, og høre om de vet hvem som har ansvaret for at småsteinen havnet der. Forstår godt du vil ha erstatning for det der

Uansett kan du jo ta kontakt med Risa, og høre om de vet hvem som har ansvaret for at småsteinen havnet der. Forstår godt du vil ha erstatning for det der

- wollis
- 1.2 bar
- Navn: Thomas
- Bil: 2001 9-5 Aero Est.
- Sted: Finnøy, Rogaland
Det er korrekt at Risa har vedlikeholdet, men ikke automatisk skyld i dette. Det er dessverre ingen som har sett synderen.