Nå ble jeg litt usikker på jeg skal gjøre videre gitt...

Moderator: Moderatorer
jaja, vi får prøve like vel! Kikket på sila det var snakk om på et bilde, satser på at dieselen tar å løser opp det som evnt. har samlet seg.EdHunter N815 skrev:Aha, glemte i iveren at det var og900 det var snakk om. I så fall ville jeg gått for å skippe delen med å ta ned bunnpannen
Sjekk også at tenninga forskyves når du trykksetter trykklokka som står på fordeleren. Husker jeg brukte en sykkelpumpe en gang til å sjekke dette.Pål N526 skrev:Hvor mange grader står tenninga di på da?
Stemmer det.For å være sikker på at jeg ikke misforstår. Du snakker om det lille hullet som er i øvre venstre hjørne for sylinder nummer 1 rett under et av hullene til topp-boltene?
Hell olje ned i returhullet.(Hullet som er "utenfor" pakningen nede til høyre) Fyller du det opp, så er pakningen feil vei.Hvordan kan jeg sjekke dette uten å måtte ta av toppen? Vedkommende som satte på pakningen var temmelig sikker på at han satte den riktig...
Det ble betydelig mindre, og løfterne måtte shimses på nytt.Et annet spørsmål. Hadde du fortsatt denne type "tikking" etter at du fikk satt toppakningen riktig eller måtte du bytte ventilløftere osv.?
Jeg antar også at toppakningen sitter riktig på bildet?