Har skrevet en del inlegg her før ang bilen min, og problemer med turbotrykket, men modellen er altså en 9000 2.0 Turbo, 1996 modell, steg 2 nordic.
Takk på forhånd

Moderator: Moderatorer
Trykket er det samme uansett, minus tapet du får umiddelbart ved gasspådrag siden mer volum forsvinner ut gjennom dysene. Normalt sett, med en riktig dimmensjonert pumpe og en god bensintrykkregulator, vil dette tapet kun vare et brøkdels sekund før regulatoren stenger returen og trykket øker igjen. Samme effekt vil du få når du slipper gassen, bare at da vil trykket øke litt.xeonze skrev:Oki. Er dette spesifikke tall for bensintrykke, altså når jeg skal lese av? Det er forskjell på trykk på tomgang og pådrag ikke sant? Vil gjerne ha ting så spesifikt som mulig, så jeg kan viderføre tallene til vedkommende som skal utføre målingen![]()
Igjen , takk
Som skrevet over så skal det være 3 bar over manifoldtrykket, dvs har du -0,7 bar i manifolden på tomgang, så skal trykket være 2,3 bar relatert til atmosfæretrykket. Ved 1 bars ladetrykk skal det være 4 bar osvxeonze skrev:Oki. Er dette spesifikke tall for bensintrykke, altså når jeg skal lese av? Det er forskjell på trykk på tomgang og pådrag ikke sant? Vil gjerne ha ting så spesifikt som mulig, så jeg kan viderføre tallene til vedkommende som skal utføre målingen![]()
Igjen , takk