Broderen min ringte nettopp, han bruker pappa sin '97 9000 2.0i CSE.
Han kvalte motoren i innkjørselen i dag, og etter det var bilen helt død sa han.
Ingen lys i dashboard, ingen lyder, ingen ting som starter opp når han vrir om nøkkelen, hva man kan kalle for en 100% død bil.
Startsperre er forøvrig deaktivert på bilen.
Men etter den fikk summet seg i et par minutter så fungerte alt som tiltenkt.
Er det noen som vet hvorfor det skjedde, og om det er en overhengende fare for at det kan skje igjen?
Mistanken går jo mot tenningslås, men jeg vet ikke.
Død etter kvelning av motor
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Død etter kvelning av motor
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Re: Død etter kvelning av motor
Off-topic. Men, hvordan har du deaktivert startsperre?
Jeg har en -97 9000 som jeg ikke får startet pga startsperre.
Saab påstår at det ikke er mulig, så de kan ikke hjelpe.
Jeg har en -97 9000 som jeg ikke får startet pga startsperre.
Saab påstår at det ikke er mulig, så de kan ikke hjelpe.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
Re: Død etter kvelning av motor
Har nu meire tru på at det e Svein som har bløffa dæ litt...
huske på kem du har med å gjøre.
Kan jo hende han tok spenntak i fotbrønn og trumfet den i revers når han egentlig sku ha den i andre på tur inn innkjørseln..
hehe

Kan jo hende han tok spenntak i fotbrønn og trumfet den i revers når han egentlig sku ha den i andre på tur inn innkjørseln..
hehe
Saab 9000 2.3 Turbo CSE, 94 @ 250 BHP <-- kondemnert 
Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP

Mazda 323, 92' Konevognen. (solgt)
Saab 9-5 Hot Aero, '02 @ 250 BHP
Saab 9000 2.0T, '97 @ 310 BHP
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Død etter kvelning av motor
Hehe, ja, men, var å så på bilen i gårkveld, det var relativt mørkt ute, men:
Tilkoplingene på batteripolene så solide ut, ikke noe irr eller tegn på at de satt dårlig på plass.
Jordtilkoplingen nede ved girkassen så også hel, ren og pen ut...
Så at det han sa stemte, klokken var resatt og alle kanalene på radioen var borte, så den har nok vært HELT strømløs ei stund ja.
Men den fungerer helt fint nå... rart det der.
Tilkoplingene på batteripolene så solide ut, ikke noe irr eller tegn på at de satt dårlig på plass.
Jordtilkoplingen nede ved girkassen så også hel, ren og pen ut...
Så at det han sa stemte, klokken var resatt og alle kanalene på radioen var borte, så den har nok vært HELT strømløs ei stund ja.
Men den fungerer helt fint nå... rart det der.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1156
- Registrert: 14 sep 2006, 14:00
- Medlemsnummer: N 837
- Navn: Anders
- Bil: Mazda 6, VW Polo
- Sted: Sortland
Re: Død etter kvelning av motor
Min første bil, en Toyota skjedde dette med. Eneste var at jeg hadde en cd spiller koblet rett til batteriet, denn hadde strøm. Men etter en liten titt under pansret viste det seg at strømkabelen fra dynamoen som går til batteriet via en koblingsboks var oppsmuldret. Byttet den, da var alt i orden igjen.
Kanskje noe å sjekke?
Kanskje noe å sjekke?
Mazda 6
VW Polo
VW Polo