Eksosanlegg og 9-3 se.
Moderator: Moderatorer
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Eksosanlegg og 9-3 se.
Hei og Godt nytt år ,tok service på signaturbilen i romhjula og oppdaga at eksos anlegget fra kat og bak begynner å bli klart for utskifting.Får ikke bestemt meg for om jeg skal kjøpe orginal eksos hos saab eller 2,5" simons eller 2,5"ferrita eller rustfritt hos Biltema. Noen av dere har sikkert gjort dere opp en mening om hva som er best skikket på OG 9-3
SAAB ER BEST
-
- 2.0 bar
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: Eksosanlegg og 9-3 se.
Mitt Ferrita-anlegg var inne for service etter 7 år .
Da var flensen mellom de to bakre pottene gåen.
Ble byttet på den evigvarende garantien (så lenge du har bilen).
Lyden med Ferrita-anlegget sammenlignet med det originale (ikke turbo NG900) ble litt hulere og metall-aktig, men ikke mye.
En arbeider i firmaet "Bilens eksos" påstod nå ved bytte av røret før katalysatoren (holdt 270.000 km) at de "rustfrie" eksos-anleggene ikke varer lenger enn de vanlige. Han er kanskje ikke helt uhildet, men..?
Andre mekanikere påstod ved bytte til Ferrita-anlegget at det var en del stivere og ville slite mer på overgangen mellom Ferrita-anlegget og katalysatoren.
Da var flensen mellom de to bakre pottene gåen.
Ble byttet på den evigvarende garantien (så lenge du har bilen).
Lyden med Ferrita-anlegget sammenlignet med det originale (ikke turbo NG900) ble litt hulere og metall-aktig, men ikke mye.
En arbeider i firmaet "Bilens eksos" påstod nå ved bytte av røret før katalysatoren (holdt 270.000 km) at de "rustfrie" eksos-anleggene ikke varer lenger enn de vanlige. Han er kanskje ikke helt uhildet, men..?
Andre mekanikere påstod ved bytte til Ferrita-anlegget at det var en del stivere og ville slite mer på overgangen mellom Ferrita-anlegget og katalysatoren.
- Ola Pituetten N703
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N703
- Navn: Ove Kynell Arstad
- Bil: 9-5 05 Vector - Qashqai Tekna
- Sted: Etnedal i Valdres
- Kontakt:
Re: Eksosanlegg og 9-3 se.
Takk for et hyggelig svar , jeg vil gå for simons 2,5 ",hvor jeg kjøper det har jeg ikke bestemt meg for ,ser at speedparts har en type endestuss ,maptun og andre et ovalt endstuss ,men får hente inn noen tilbud til . 

SAAB ER BEST