Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Torkil_N1282
- 2.0 bar
![2.0 bar 2.0 bar](./images/ranks/rank_5.gif)
- Innlegg: 642
- Registrert: 21 feb 2008, 01:37
- Medlemsnummer: N1282
- Navn: Torkil Rasmussen
- Bil: Saab 9-5 2.0T 2004 Estate
- Sted: Ålesund
Legg inn
av Torkil_N1282 » 02 feb 2012, 00:46
Skulle til å skrive de fantastiske
SETENE, men vil ikke utelate den herlig
Turboen, gleden av å se at bilen i speilet bare blir mindre og mindre. Tanken på at min 9000 har bedre komfort og motor enn mange av de nye bilene som triller rundt på de norske veier
Jeg går alltid mot strømmen, derfor passer Saab meg perfekt med sin særhet og unikhet. Bare død fisk følger strømmen
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saab 9-5 2004 2.0t aut Vector estate
Volvo S60 2013 D2 R-design
Volvo V60 2013 D2
Saab 9000 2.0t 1996[/i]
Saab 9-3 ss 1.8 2004
Saab 900s 2.0 1997
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 02 feb 2012, 08:25
Førerorientering! Selv om bilene er komfortabelt satt opp så kjenner ræva hva bilen gjør, og førermiljøet er bygget opp rundt føreren. Slik var og900 og slik er 9-5en (men 9-5 98-01 leverer ikke samme info). Den tydelige kommunikasjonen mellom bil og fører gir også bilene mer personlighet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Ronald
- 0.7 bar
![0.7 bar 0.7 bar](./images/ranks/rank_2.gif)
- Innlegg: 176
- Registrert: 19 feb 2010, 21:36
- Medlemsnummer: N1865
- Navn: Ronald Larsen
- Bil: Saab 9-3 SC -07 Vector
- Sted: Oslo
Legg inn
av Ronald » 02 feb 2012, 21:42
Samholdet med mine "medeiere" i trange tider
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 02 feb 2012, 23:41
Ronald skrev:Samholdet med mine "medeiere" i trange tider
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Det er sant! Forsåvidt ikke bare i trange tider, lurer på om folk som kjører Saab generelt er triveligere enn andre?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
gulliks
- Grunnladetrykk
![Grunnladetrykk Grunnladetrykk](./images/ranks/rank_1.gif)
- Innlegg: 30
- Registrert: 09 nov 2010, 11:43
- Bil: 9-3 AERO TTiD
Legg inn
av gulliks » 03 feb 2012, 14:04
Ingvar N629 skrev:Ronald skrev:Samholdet med mine "medeiere" i trange tider
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Det er sant! Forsåvidt ikke bare i trange tider, lurer på om folk som kjører Saab generelt er triveligere enn andre?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Definitivt! Har tilgode å møte en utrivelig Saabeier!
Jeg må si setene i min 95. Det sammen med følelsen av å kjøre tanks!
-
Singsaker
- 2.0 bar
![2.0 bar 2.0 bar](./images/ranks/rank_5.gif)
- Innlegg: 816
- Registrert: 02 mar 2007, 13:27
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Singsaker » 03 feb 2012, 15:51
Saab er en bil som skiller seg ut, i en verden hvor biler blir mer og mer lik, så liker jeg at Saab ikke ser ut som en mondeo, avensis, passat, i40, etc.
Det som jeg merker fysisk er setene og en god kjørestilling(er 190cm og 110kg)
Det at man forbedre en del ting for en relativ lav kostnad er også positivt samt et forum/klubb hvor tilbakestående kan få assistanse
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est
-
stianj
- 2.0 bar
![2.0 bar 2.0 bar](./images/ranks/rank_5.gif)
- Innlegg: 711
- Registrert: 03 aug 2008, 15:13
- Medlemsnummer: N1460
- Navn: Stiaaan
- Bil: 9-3 XWD
- Sted: Brumunddal
Legg inn
av stianj » 04 feb 2012, 13:36
I min er det LYDEN. Uten tvil.
Neste er utseendet.
2009 9-3 Aero XWD
-
Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Legg inn
av Atzz » 05 feb 2012, 01:26
En viktig ting jeg har glemt å nevne: Girstanga på OG900'n. Den er fast og kontant i bevegelsene.
I mange andre biler føles det ut som det står et fat med grøt mellom setene...
-
StåleNR
- Grunnladetrykk
![Grunnladetrykk Grunnladetrykk](./images/ranks/rank_1.gif)
- Innlegg: 41
- Registrert: 04 apr 2008, 10:09
- Medlemsnummer: N1556
- Navn: Ståle Nordmo Risto
- Bil: 2002 Saab 9-3 2.2TiD - solgt
- Sted: Troms
Legg inn
av StåleNR » 16 feb 2012, 14:26
Look'en (da spesielt fronten, de var ikke like heldige med ræva på OG9-3), og KREFTENE med 2.2 liters diesel med turbo.
2.2-liters TiD føles ut som en kraftpakke, suser forbi i hvilket som helst gir. Og på sett og vis liker jeg lunefullheten i form av at resten av bilen ikke henger sammen med kreftene, Saab har jo ganske ræva kjøreegenskaper i forhold til motorene. Det har rett og slett sin sjarm med det å føle at kreftene er litt for mye for bilen, da i form av kjøreegenskaper og ikke holdbarhet. Derfor leker jeg vel også svakt med ideen om å få tak i en Viggen, den var vel selve symbolet på misforhold mellom krefter og kjøreegenskaper
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 16 feb 2012, 19:57
Utseende, kjørekomfort, motor/effekt, kvaliteten og førermiljøet. Det gjelder både 9000'en og 9-3 Aero'en..
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 16 feb 2012, 22:08
S J E L !
Trenger man si mer?
![W00t :woot:](./images/smilies/icon_w00t.gif)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
jankj
- Innlegg: 28
- Registrert: 01 feb 2007, 20:08
- Sted: trondheim
Legg inn
av jankj » 08 mar 2012, 13:10
Hver eneste langkjøring finner jeg ut noe nytt jeg digger med saaben min (9-5).
Etter 35 mil med et par minusgrader og føre som innebar alt mellom bar vei med saltvann, sørpe, slush og snøføre var støtfanger og nummerskilt dekket av 1 cm tykt ispanser. Men lyktene var gullende RENE!
Etter min mening ikke tilfeldig, men bevisst design der kombinasjonen av aerodynamikk (skrå lykteglass) og svært gode lyktespylere gir et veldig brukervennlig sluttresultat! Godt lys er viktig, og er (slik jeg oppfatter det) noe saab alltid har prioritert.
-
Karl N1641
- 2.0 bar
![2.0 bar 2.0 bar](./images/ranks/rank_5.gif)
- Innlegg: 582
- Registrert: 13 mar 2009, 12:24
- Medlemsnummer: N1641
- Navn: Karl
- Bil: 9-5
- Sted: Aust-Agder
-
Kontakt:
Legg inn
av Karl N1641 » 09 mar 2012, 08:20
Sikkerhet for førar og passasjerar, som nettopp var grunn #1 til at eg landa på dette merket.
Dernest er vel handling ved aktiv køyring det eg er vorte mest fornøyd med på min, er også fornøyd med sterkaste motor.
Godt å sleppe å kjøre det som "alle andre" kjører, likte slik sett ikkje følelsen VAG gav meg (har hatt totalt 5 stk, brrr)
1999 9-5 B235 man "Karlsvogna"
Har for øyeblikket ingen SAABer
2007 BMW 530XDA
2008 BMW 120D
1989 BMW 318i
2013 BMW R1200GS
--O-o-O--
Om du klikker
her kan du lese litt om min gamle bil, som no er seld til stianj og så vidare til Marius
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12867
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 09 mar 2012, 08:25
Karl N1641 skrev:
Godt å sleppe å kjøre det som "alle andre" kjører, likte slik sett ikkje følelsen VAG gav meg (har hatt totalt 5 stk, brrr)
hey, han ved siden av meg i køen har montert ny girkule i Passaten sin! Mens de fem bilene foran og bak er det ikke gjort noe med, så de ser akkurat ut som min...
Grøss!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Stalfa
- Overload!!!
- Innlegg: 1269
- Registrert: 23 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 682
- Navn: Stian
- Bil: '03 9-5 2.3t Estate
- Sted: Oslo, Ski
Legg inn
av Stalfa » 09 mar 2012, 08:55
Karl N1641 skrev:Dernest er vel handling ved aktiv køyring det eg er vorte mest fornøyd med på min
Sier vel litt om VAG produkter, da 9-5'en er mer glad i motorvei enn svinger.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)