Ah! Da skjønner jeg. Men om det er såpass kaldt ute som det er nå, så burde ikke nivået være over max på kald bil?Hjelle, N6 skrev:Litt toskete forklart ifrå mi side, men du har to strek omtrent midt på pinnen. Når det er 20 grader skal nivået ligge mellom dei to streka. Er det kaldare kan nivået ligge under MIN, og når motor er driftsvarm vil det nødvendigvis ligge litt over MAX.Tiller skrev:Er det ikke bare en strek for min og en for max?Hjelle, N6 skrev:Det er to forskjellige målenivå, både for varmt og kaldt system. Du er sikker på du ser på dei rette streka?
Hvilke servoolje til 9-3?
Moderator: Moderatorer
- Tiller
- 0.7 bar
- Innlegg: 160
- Registrert: 07 feb 2011, 22:30
- Navn: Tiller
- Bil: Saab 9-3 SE
- Sted: Tønsberg
Re: Hvilke servoolje til 9-3?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Hvilke servoolje til 9-3?
Nei, ikkje om du peilar på kald bil. Det beste er jo å få det slik at du ikkje er over MAX når servoolja er driftsvarm. Det er jo berre å ta en køyretur og sjekke nivået når du parkerar, so ser du jo kor mykje over MAX du ligg på driftsvarmt system.Tiller skrev:Ah! Da skjønner jeg. Men om det er såpass kaldt ute som det er nå, så burde ikke nivået være over max på kald bil?Hjelle, N6 skrev: Litt toskete forklart ifrå mi side, men du har to strek omtrent midt på pinnen. Når det er 20 grader skal nivået ligge mellom dei to streka. Er det kaldare kan nivået ligge under MIN, og når motor er driftsvarm vil det nødvendigvis ligge litt over MAX.