Forsikringstråden - redusere premien på SAAB
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: Forsikringstråden - redusere premien på SAAB
For alle eller kun jernbane-ansatte?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Kun tilsette i jernbanerelatert virksomheit.redturbo skrev:For alle eller kun jernbane-ansatte?
Kva manglar i dekninga er det vi har, vi som har JBF-forsikring då?Singsaker skrev:Jerbanens forsikring er billig men har dekningsmangler.
Eg har kanskje ikkje sett det som står med lita skrift, men for meg ser det ut som dekninga mi er som den eg hadde i Gjensidige.
- Kenster N800
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N800
- Bil: Saab 9-3 1.8t biopower
- Sted: Mogreina
Jeg har ikke sett noen mangler i dekninga på papirene mine i JBF,
og jeg har saumfart papirene
Why drive a car when you can be pilot in a SAAB:)
2008 saab 9-3 1.8t Biopower
1997 2.0 Saab 900SE(Saabrina) solgt
1986 Silvia S12
2008 saab 9-3 1.8t Biopower
1997 2.0 Saab 900SE(Saabrina) solgt
1986 Silvia S12
-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N968
- Bil: Saab 9-5 M04
- Sted: Trondheim
Hvorfor er de billige? de har maglende dekning på alt samt tilbyr ikke toppdekning på hverken bygg eller bil som matcher konkurrentene
Solgte en bilforsikring til en fra jernbanen som hadde vanndruknet en BMW diesel, han fikk dekket gjennom kasko med tap av bonus, samt hadde ikke fått bilen fikset på 3mnd, leibil i 10 dager hjelper ikke når selskapet ikke pusjer verksted til å fikse bilen. Den forsikringen han fikk av IF ville gitt 0 bonustap, leiebil til egen bil var fikset(regress ville blitt tatt mot verksted og kunden ikke berørt) tap av bonus samt egenandel utgjør ca 30-40KKenster N800 skrev:Jeg har ikke sett noen mangler i dekninga på papirene mine i JBF,
PÅ villa og fritidshus så har de ikke dekning(hadde ikke i 09) som dekket vanngjennomtregning i utett tak før vannet traff gulvet under, skaden som koster er i yttertak med fukt og råteskader, dette er bare noe av det jeg fant ut. Er ikke i bransjen lenger da den er gjennomsyret av for mange aktører som kun selger billig forsikring med manglende dekning, kunden blir skuffet da dekningen ikke er som forventet, men de fleste slipper å oppdage dette!
07. Saab 9-5 1,9 tdi man, sedan.
-
- 2.0 bar
Hvilke forsikringer har du? vanlig kasko evt delkasko? har du villa eller fritidshus?Hjelle, N6 skrev:Kun tilsette i jernbanerelatert virksomheit.redturbo skrev:For alle eller kun jernbane-ansatte?
Kva manglar i dekninga er det vi har, vi som har JBF-forsikring då?Singsaker skrev:Jerbanens forsikring er billig men har dekningsmangler.
Eg har kanskje ikkje sett det som står med lita skrift, men for meg ser det ut som dekninga mi er som den eg hadde i Gjensidige.
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Jeg tror de har åpnet for alle, de har hvertfall gjort det med bank tjenestene og da kan man bli totalkunde som vil si at man kan få forsikring der. ikke 100% sikker men det går ann å ringe dem for uansett om de kansje er litt tregere så har jeg spart 10-15 tusen i året å da kan jeg leve 1 mnd lenger med leiebil om jeg absolutt må ha det...Hjelle, N6 skrev:Kun tilsette i jernbanerelatert virksomheit.redturbo skrev:For alle eller kun jernbane-ansatte?
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt

-
- 2.0 bar
Har man delkasko så er det likt overalt tror jeg og greit, men om du har en bil som er 8 år eller nyere med kasko så ville ikke jeg vært forsikret der. Om de ikke har gjort noe med vilkårene for hus og fritidsbolig så er de uaktuelle for meg uansett pris, Forsikring = forutsigbarhet, ikke en overraskelse på 300.000 på noe som ikke var dekket!zero900t skrev:Jeg tror de har åpnet for alle, de har hvertfall gjort det med bank tjenestene og da kan man bli totalkunde som vil si at man kan få forsikring der. ikke 100% sikker men det går ann å ringe dem for uansett om de kansje er litt tregere så har jeg spart 10-15 tusen i året å da kan jeg leve 1 mnd lenger med leiebil om jeg absolutt må ha det...Hjelle, N6 skrev:Kun tilsette i jernbanerelatert virksomheit.redturbo skrev:For alle eller kun jernbane-ansatte?
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
No veit eg ikkje kva du meinar med vassdrukna BMW, men om du meinar at han har køyrt inn i støre vassmengder med bilen sin, skal han vel være glad han fikk dekt noko i det heile tatt spør du meg... Sjølv har eg utvida dekning hjå JBF, noko som gir meg leigebil evt 350 kroner/døgn i kompensasjon i 20 dagar. Sjekka prisen hjå If no, og der er prisen for kun Aeroen like mykje som eg betalar for begge bilane hjå JBF. Stod heller ingenting om leigebil i 3mnd, men det er kanskje noko som kun gjeld om du er supermultimaks-kunde og har en bil som er under 6mnd gammal?Singsaker skrev:Solgte en bilforsikring til en fra jernbanen som hadde vanndruknet en BMW diesel, han fikk dekket gjennom kasko med tap av bonus, samt hadde ikke fått bilen fikset på 3mnd, leibil i 10 dager hjelper ikke når selskapet ikke pusjer verksted til å fikse bilen. Den forsikringen han fikk av IF ville gitt 0 bonustap, leiebil til egen bil var fikset(regress ville blitt tatt mot verksted og kunden ikke berørt) tap av bonus samt egenandel utgjør ca 30-40K
PÅ villa og fritidshus så har de ikke dekning(hadde ikke i 09) som dekket vanngjennomtregning i utett tak før vannet traff gulvet under, skaden som koster er i yttertak med fukt og råteskader, dette er bare noe av det jeg fant ut. Er ikke i bransjen lenger da den er gjennomsyret av for mange aktører som kun selger billig forsikring med manglende dekning, kunden blir skuffet da dekningen ikke er som forventet, men de fleste slipper å oppdage dette!
JBF har ei utvida dekning som dekker "skade på bygning som følge av at vann er trengt inn gjennom utett yttertak", men svarer ikkje for sopp og råte skader. Det dei anbefalar er ei tilleggsforsikring gjennom Norsk Hussoppforsikring. Tok også eit kjappt søk i villkåra til If, og der ser jaggu ut som ikkje dei helle dekker sopp og råteskader...
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
If skulle ihvertfall ha over 16K for min 9-5, og da har jeg ikke noe alderspålegg heller, samt 70% bonus.. En Porsche 911 er vel 18K til sammenligning. Når det gjelder leiebil så kan man jo kjøpe seg en gammel lettsolgt toyota for den summen imellom i tillegg..
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
-
- 2.0 bar
Å kjøre i en stor søledam på vei(eks riks og fylkesveier)er en plutselig ytre uforutsett hendelse.Hjelle, N6 skrev:No veit eg ikkje kva du meinar med vassdrukna BMW, men om du meinar at han har køyrt inn i støre vassmengder med bilen sin, skal han vel være glad han fikk dekt noko i det heile tatt spør du meg... Sjølv har eg utvida dekning hjå JBF, noko som gir meg leigebil evt 350 kroner/døgn i kompensasjon i 20 dagar. Sjekka prisen hjå If no, og der er prisen for kun Aeroen like mykje som eg betalar for begge bilane hjå JBF. Stod heller ingenting om leigebil i 3mnd, men det er kanskje noko som kun gjeld om du er supermultimaks-kunde og har en bil som er under 6mnd gammal?Singsaker skrev:Solgte en bilforsikring til en fra jernbanen som hadde vanndruknet en BMW diesel, han fikk dekket gjennom kasko med tap av bonus, samt hadde ikke fått bilen fikset på 3mnd, leibil i 10 dager hjelper ikke når selskapet ikke pusjer verksted til å fikse bilen. Den forsikringen han fikk av IF ville gitt 0 bonustap, leiebil til egen bil var fikset(regress ville blitt tatt mot verksted og kunden ikke berørt) tap av bonus samt egenandel utgjør ca 30-40K
JBF har ei utvida dekning som dekker "skade på bygning som følge av at vann er trengt inn gjennom utett yttertak", men svarer ikkje for sopp og råte skader. Det dei anbefalar er ei tilleggsforsikring gjennom Norsk Hussoppforsikring. Tok også eit kjappt søk i villkåra til If, og der ser jaggu ut som ikkje dei helle dekker sopp og råteskader...
If har som det eneste selskapet ingen begrensing oppad til fullverdisum på sopp og råte, de har heller som det eneste selskapet ingen navngite insektstyper(norsk hussopp har stokkmaur, husbukk, og borebille) et hus sør i Norge hadde 16-20 millioner svartmaur(artikkel i hovedaviser for noen år siden) kun If ville dekket dette. Sist jeg sjekket vanngjennomtrengninng hos jbf så dekker de kun det etter bærekonstruksjon, dvs ikke yttertak, isolasjon, bære konstruksjon(muligdette er endret, men det står ikke nevnt i vikårene at det er dekket. Før var jbf en del av terra(Jernbanepersonalets Bank og Forsikring (JBF) er et finanskonsern ... Vi tilbyr også øvrige privatfinansielle tjenester og produkter som en del av Terra-Gruppen.) nå er det under gjensidige ser jeg, der kan noe av endringene ligge)
Du må se på superforsikring til If om du skal sammenligne utvidet dekning, til tryg heter det extra og gjensidige topp, uansett les dekningene før dere skifter, det er en ukjent jungel for de fleste. På superbil har du også ny bil intil 60.000km evt 3 år, dvs totalskade så får du en ny bil fra butikk(litt vanskelig med Saab akkurat nå, krever samme model og merke)
-
- 2.0 bar
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
(Det er ikke nødvendig å legge inn total-sitateter. Trådene blir lite lesbare.)
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Kontakt:
Jauda, ser den, men er jo grense for kor store vassdammar en skal prøve å forsere også. Men bra det løyste seg til det beste for kunden då.Singsaker skrev:Å kjøre i en stor søledam på vei(eks riks og fylkesveier)er en plutselig ytre uforutsett hendelse.
If har som det eneste selskapet ingen begrensing oppad til fullverdisum på sopp og råte, de har heller som det eneste selskapet ingen navngite insektstyper(norsk hussopp har stokkmaur, husbukk, og borebille) et hus sør i Norge hadde 16-20 millioner svartmaur(artikkel i hovedaviser for noen år siden) kun If ville dekket dette. Sist jeg sjekket vanngjennomtrengninng hos jbf så dekker de kun det etter bærekonstruksjon, dvs ikke yttertak, isolasjon, bære konstruksjon(muligdette er endret, men det står ikke nevnt i vikårene at det er dekket. Før var jbf en del av terra(Jernbanepersonalets Bank og Forsikring (JBF) er et finanskonsern ... Vi tilbyr også øvrige privatfinansielle tjenester og produkter som en del av Terra-Gruppen.) nå er det under gjensidige ser jeg, der kan noe av endringene ligge)
Du må se på superforsikring til If om du skal sammenligne utvidet dekning, til tryg heter det extra og gjensidige topp, uansett les dekningene før dere skifter, det er en ukjent jungel for de fleste. På superbil har du også ny bil intil 60.000km evt 3 år, dvs totalskade så får du en ny bil fra butikk(litt vanskelig med Saab akkurat nå, krever samme model og merke)
Vel, endringar skjer heile tia, eit godt tips er å lese endringane i villkåra, er stort sett ting som vert endra kvart år. Uansett held vi oss til bilforsikring no då, slik at tråden ikkje sporar ut.
Når det gjeld kva dekning eg valte hjå If, tok eg høgste mulige dekning som var "Kasko".
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Eneste jeg var skeptisk til If på var da de gav meg "motor og driverksgaranti"
Eneste de lurte på om jeg hadde utbedret på service var veivhusventilasjonen. Når jeg sa det så skulle jeg få den garantien. (bilen var 3 år gammel da)
Og de lovte at jeg skulle få den til tross for at det ikke finnes noe servicehåndbok på bilen min...
DET tror jeg faktisk ikke noe på. Skal vedde skjorta på at om noe hadde skjedd så hadde de skulle hatt dokumentasjon på alt i hele verden.
Men jeg har Gjensidige i dag.
Hva vil dere anbefale slags forsikringsselskap når en har Saab 9-5 2.0t (lalala), årlig kjørelengde på 25000 km, 1 gangs reg. 2004, ingen førere under 25, 60% bonus..?
Eneste de lurte på om jeg hadde utbedret på service var veivhusventilasjonen. Når jeg sa det så skulle jeg få den garantien. (bilen var 3 år gammel da)
Og de lovte at jeg skulle få den til tross for at det ikke finnes noe servicehåndbok på bilen min...
DET tror jeg faktisk ikke noe på. Skal vedde skjorta på at om noe hadde skjedd så hadde de skulle hatt dokumentasjon på alt i hele verden.
Men jeg har Gjensidige i dag.
Hva vil dere anbefale slags forsikringsselskap når en har Saab 9-5 2.0t (lalala), årlig kjørelengde på 25000 km, 1 gangs reg. 2004, ingen førere under 25, 60% bonus..?
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Prisene det opereres med er etter min erfaring mest veiledende. Jeg har hatt Gjensidige i alle år, og forsikrer tre biler (9-3, 9-5 Aero og Sonetten har brannforsikring), mc, bikkje, innbo, reise og hus. På huset har jeg en "super pluss dekning" eller hva de kaller det. Jeg har NITO-rabatt, og ringer med et par års mellomrom for å forhandle pris. Da er det alltid noe å hente, og det er ikke småpenger heller. Totalprisen er nok ikke så verst, If er iallfall ikke i nærheten av å klare å matche på pris.
De forskjellige selskapene gir rabatt ved medlemsskap i forskjellige organisasjoner, som det kan være vel verdt å merke seg. Å forhandle pris er også fullt mulig, det er iallfall min erfaring.
De forskjellige selskapene gir rabatt ved medlemsskap i forskjellige organisasjoner, som det kan være vel verdt å merke seg. Å forhandle pris er også fullt mulig, det er iallfall min erfaring.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
Trodde du var i Tekna jeg, nito slo jeg mange ganger, men tekna var harde. Enkelte selskap er gode på "risiko" enkelte på ungdom osv, tryg var knallhard mot ungdom og snille med eldre som hadde toyota med turtallsperre på 3000 o/minIngvar N629 skrev:Prisene det opereres med er etter min erfaring mest veiledende. Jeg har hatt Gjensidige i alle år, og forsikrer tre biler (9-3, 9-5 Aero og Sonetten har brannforsikring), mc, bikkje, innbo, reise og hus. På huset har jeg en "super pluss dekning" eller hva de kaller det. Jeg har NITO-rabatt, og ringer med et par års mellomrom for å forhandle pris. Da er det alltid noe å hente, og det er ikke småpenger heller. Totalprisen er nok ikke så verst, If er iallfall ikke i nærheten av å klare å matche på pris.

Hjelle, N6 skrev:
Jauda, ser den, men er jo grense for kor store vassdammar en skal prøve å forsere også. Men bra det løyste seg til det beste for kunden då.
Vel, endringar skjer heile tia, eit godt tips er å lese endringane i villkåra, er stort sett ting som vert endra kvart år. Uansett held vi oss til bilforsikring no då, slik at tråden ikkje sporar ut.
Når det gjeld kva dekning eg valte hjå If, tok eg høgste mulige dekning som var "Kasko".
http://www.forsikring.as her får du epost med bindende tilbud, samt www.finansportalen.no der får du sammenlignet flere selskap ting for ting!
Om dere bytter for ofte tilbake til et selskap får dere "bad standing" tillegsprosent! annenhvert år evt bruk 3 forskjellige selskap:-)