har nylig kjøpt en Saab 900s 97mod, selgeren sa det var en elektrisk feil på den som gjør at den ikke alltid vil starte (som regel ikke).
Jeg går for tiden på elektro og kjøpte bilen som ett prosjekt i ett av elektrofagene mine, selgeren sa det var en løs kontakt under dashboardet, men er selv litt i tvil om dette. Selv tror jeg det kanskje bare er start releen som begynner å bli ødlagt eller at det i værstefall kanskje selve hjernen på bilen som er problemet.
Selgeren sa at når han selv fikk startproblem med den så brukte han å gi den ett par slag i dashboardet så ville den eventuellt starte igjen, men det virker litt for tilfeldig fra gang til gang jeg starter den til at det kan være en løs kontakt. Virker mer som at det er start releen som ikke alltid klarer å slå helt inn så tenker jeg skal prøve å bytte den, eneste problemet er at jeg ikke vet hvor den ligger plassert (har ikke mye peiling på bil), har sjekket i sikringskapene i bilen, men var ikke noen start rele å finne der. Noen som vet hvor den befinner seg?
Forslag til hva annet som kan forårsake startproblemene hadde vert supert