hei skal kjøpe meg ny bil, men er litt i tvil om hva jeg skal velge.
Jeg har i dag en 2001 9-3 2.0t som er gått 237000 denne kjøpte jeg ganske rimelig, men ser at det kommer til å komme fler og fler ting som må gjøres med denne etterhvert. Derfor lurer jeg på omjeg skal gjøre en "innvistering" i en nyere bil.
Jeg har to valg:
Første valget er denne, en 9-3 2003 mod 2.0t gått 159 000km, pris er 95.000.-
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33022815
Andre valget er denne, en 9-3 2006 1.9tid stasjonsvogn gått 114 000km, pris er 123 000,-
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=33411701
Det jeg lurte på om det er like mange feil med disse to modellene som med den jeg har. typiske feil på min er jo servoslange, bensinpumpe, ssid pixel, osv.
Jeg vet at det er to forskjellige motorer, men det jeg lurer på er hvilken bil jeg kommer til å ha lengst og uten masse feil, begge har full service historikk. er nemelig ute etter å ha den nye bilen så lenge som mulig.
mvh michael nuth
Hjælp meg med å velge rett bil!!!!
Moderator: Moderatorer
- nuth1986
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 79
- Registrert: 30 jan 2012, 19:15
- Navn: michael nuth
- Bil: Saab 9-3 M03 SS
- Sted: slemmestad
Hjælp meg med å velge rett bil!!!!
Saab 9-3 B207L Maptun steg ? *prosjekt*
Saab 9-3 B205 BSR 209hk *solgt*
Saab 9-3 B205 BSR 209hk *solgt*
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Hjælp meg med å velge rett bil!!!!
Skal du ha minst mulig trøbbel, så velg en 9-3SS/SC med bensin eller biopower motor, ikke diesel. Første årsmodell (2003) er vel heller ikke det smarteste valget i så måte.
Skal du ha 9-5 så velger du årsmodell 2004 eller nyere, for mest mulig problemfri bil.
Skal du ha 9-5 så velger du årsmodell 2004 eller nyere, for mest mulig problemfri bil.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Hjælp meg med å velge rett bil!!!!
Gå for bensin eller biopower. Diesel er svindyrt og reparere når deler begynner og gå i stykker.
Bensin er også etter min mening best på vinterstid, samt hvis du skal trimme litt så kommer nok bensin best ut der også.
Bensin er også etter min mening best på vinterstid, samt hvis du skal trimme litt så kommer nok bensin best ut der også.

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
Hjælp meg med å velge rett bil!!!!
Om du har en del små kjøring i vinterhalvåret kan du bare glemme diesel. Nye dieselbiler er ikke laget for småkjøring. Stikkordet er koks, partikkelfilter å egr;( dyrt å blir aldri bra. Samt alle de andre negative sidene ved å kjøre diesel, som dieselelskere aldri drar frem, hos de er det stort sett forbruk som teller. Noen dreiemomentet, men det er et fåtall.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Hjælp meg med å velge rett bil!!!!
Hvis ikke stor motor er viktig for deg så har du jo alternativet med 1,8i som du får i 9-3en. 120hk bensin er ikke akkurat eksplosivt, men det går jo fremover det også.
Ellers stiller jeg meg bak de foregående postene her, ikke kjøp diesel. Fikk en klar og tydelig anbefaling fra en mekaniker på et Saabverksted om å holde meg unna diesel da jeg skulle kjøpe bil nylig. Jeg endte på en 2,0t biopower, og har ikke angret på det.
Ellers stiller jeg meg bak de foregående postene her, ikke kjøp diesel. Fikk en klar og tydelig anbefaling fra en mekaniker på et Saabverksted om å holde meg unna diesel da jeg skulle kjøpe bil nylig. Jeg endte på en 2,0t biopower, og har ikke angret på det.

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1