Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
R09
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 41
- Registrert: 21 feb 2012, 19:38
Legg inn
av R09 » 13 mar 2012, 20:27
Ingvar N629 skrev:R09 skrev:skrujern
Du har vel ikke prøvd med skrujern? Sporet i bolten er Torx 30.
haha, neei ikke sånn vanlig stjerneskrujern! brukte torksskrujernet fra skoleverkøyet mitt

-
R09
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 41
- Registrert: 21 feb 2012, 19:38
Legg inn
av R09 » 15 mar 2012, 22:32
noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre med skruen?
tror det skal funke dersom jeg bare bruke en litt større torx, men tørr ikke vere borti den skruen mer før jeg er helt sikker på at de ikke er noen enkle løsninger i tilfelle jeg fucker den helt.
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 15 mar 2012, 22:39
Du er sikkert på at du har brukt rett torx i utgongspunktet? I fall du har øydelagt spora kan du lage eit nytt spor i skruen, slik at du kan bruke eit flatjern til å løyse skruen.
-
R09
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 41
- Registrert: 21 feb 2012, 19:38
Legg inn
av R09 » 16 mar 2012, 08:00
Hjelle, N6 skrev:Du er sikkert på at du har brukt rett torx i utgongspunktet? I fall du har øydelagt spora kan du lage eit nytt spor i skruen, slik at du kan bruke eit flatjern til å løyse skruen.
torx er jeg sikker på jeg brukte, men rett torx er ikke like sikkert, jeg brukt den i bitsette mitt som passet best på sporene, men sånn som det ser ut nå så skal de går med en litt større torx enn det jeg har da, så skal ta med mine på skolen idag og sammenligne å se om jeg finner noe som muligens kan passe

-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 16 mar 2012, 12:49
Det som er dumt med Torx er at om det er skit i Torx-sporet kan den som egentlig skal passe ikkje gå inn, dermed vel en ofte den som er eit nummer for liten. Men en kjenner det igrunnen fort når en prøvar å løyse, er det slark i sporet har du feil verktøy.
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 16 mar 2012, 13:17
Bank inn en Torx 30 bits med en hammer, og så setter du på skralla og prøver å dra rundt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
R09
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 41
- Registrert: 21 feb 2012, 19:38
Legg inn
av R09 » 17 mar 2012, 17:25
har nå fått ut skruen og giveren, prøvde først å pusse av litt skit på den å sette den inn igjen sånn i tilfelle det bare var dårlig kontakt, men skjedde ikke stort mer da heller, så bestiller meg en ny en nå tenker jeg

-
R09
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 41
- Registrert: 21 feb 2012, 19:38
Legg inn
av R09 » 17 mar 2012, 21:44
la merke til først nå at den giveren jeg ble linket og skulle til å bestille ikke var på lager for øyeblikket (
http://shop.speedparts.se/sv/prod/origi ... r=16367865 ) er vell ikke noen av de andre på speedparts som er brukbare til min bil? eller noen som vet om en annen side jeg kan bestille fra?

-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 17 mar 2012, 21:54
Du kan bestille fra
www.partsforsaabs.com, kjøpe brukt fra huggeri eller over disk hos Saab.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 17 mar 2012, 22:15
Den skal passe ja. Husk at prisen er +frakt og 25% moms da.

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 17 mar 2012, 22:29
EdHunter N815 skrev:
Den skal passe ja. Husk at prisen er +frakt og 25% moms da.

Og minus engelsk moms

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 17 mar 2012, 22:54
Ingvar N629 skrev:Og minus engelsk moms

Ikke hvis du velger NOK som valuta, da viser den eksl. mums.

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
R09
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 41
- Registrert: 21 feb 2012, 19:38
Legg inn
av R09 » 17 mar 2012, 22:56
EdHunter N815 skrev:Ingvar N629 skrev:Og minus engelsk moms

Ikke hvis du velger NOK som valuta, da viser den eksl. mums.

haha, skjønte ingenting jeg nå! :ø
hvor mye vil den koste meg med frakt?

-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 18 mar 2012, 00:07
Når jeg logger inn og kalkulerer frakt hjem til meg får jeg 454 kroner for delen og 78 kroner i frakt. Legger man på 25% moms blir det 665 kroner.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1