Etter mye strev og frisk ordbruk er regulatoren endelig ute. Trangt som bare f...
Jeg forstod ikke det med oljefilteret til Doo-Kie siden filteret er langt unna dynamoen og ikke i veien på noe vis på min bil. Må nok være en annen plassering på 93 CS til Doo-Kie enn på min bil.
Prøvde først å jobbe fra undersiden, men kom ikke til den ene stjerneskruen fordi et stag fra innsuget ned til ramma stod i veien.
Gikk derfor i gang den tungvindte veien gjennom høyre hjulbue. Demonterte innerskjerm, reima og løsnet servopumpa og dyttet den unna vei.
Da kom jeg til de to boltene som fester dynamoen.
Fikk da lirket i dynamoen og snudd den rundt slik at reimhjulet peker innover. Da så jeg rett på regulatoren og jeg fikk løsnet de to stjerneskruene til laderegulatoren enkelt og greit.
Det var ikke mye igjen på kullbørstene så jeg tipper ny regulator gjør susen.
Bilen er en suger og jeg så ikke tipset om å demontere deler av innsuget før jeg var godt i gang med å gå inn fra siden. Jeg tenkte faktisk selv på muligheten å demontere deler av innsuget, men kom frem til at å gå inn fra siden var den enkleste for meg. Kan hende jeg tok feil.
Takk for tips !
Håper montering går litt enklere
Skal melde tilbake når jeg har skrudd sammen igjen.