Hei igjen.
Fikk til slutt gjennomslag og fikk ny gearskiftindikator mm. vedr den forrige saken, og bilen har gått siden i fjor høst.
I dag har det derimot oppstått et nytt problem. Ved oppgiring mellom andre og tredje lugger bilen veldig. Nedgiring er ikke noe problem. Dersom jeg kjører ekstremt forsiktig lugger det ikke, men ved normal hastighet og høyere skjer dette.
Rakk ikke innom verksted etter jobb, og jeg er litt usikker på hvorvidt bilen bør kjøres nå.
Er det noen som har erfart lignende og veit hva det kan dreie seg om?
Gammelt problem skrev:God kveld!
Kjøpte for en måned siden en Saab 9-5 Vector 2003 mod med automat av forhandler. Denne har slakk i registerkjedet som jeg pr. dd. krangler meg til å få på bruktbilgaranti (3 mnd.)
Etter kjøretur i dag skulle jeg rygge bilen så det ble plass til flere på gårsplassen, men nå går girkassen i "L" når jeg setter den i revers og drive. Revers går for så vidt greit, men i drive skjer det knapt noe som helst. Det går til syvende og sist fremover, men minimalt. Motorlampa i displayet lyser også.
Noen som har en anelse over hva som har skjedd? Det fungerte ypperlig minutter før jeg skulle rygge ut av gårsplassen, nå har det gått helt i stå.
Har peilet automatolje, denne er ganske mørk, men det er ikke noe form for mangel.
Gleder meg ikke nevneverdig til å legge enda en sak på bordet til en forhandler som åpenbart har null interesse av å bistå. Her skal det kjempes med klør og nebb!
Takk for svar !