Vær klar over at originalstemplene ikke tåler all verdens effekt, og intercooleren er nesten i dårligste laget for original aero effekt. Vet ikke hvor mye moro du hadde tenkt deg, men... Skaff deg medlemsskap her slik at du kan lese og poste i Trimming-delen før du trimmer, det kan spare deg en del hodebry.Kanarifugl skrev:Utrolig billig da, tror jeg ga 280 eller noe for den andre. Takk for tipset.Ingvar N629 skrev:Viskositet 0W-40 er anbefalt i verkstedboka for motorer med høyt effektuttak iallfall. Europris selger Mobil 1 0W-40 med GM-LL-A-025 merking i litersflasker til kr 99,90 pr stk.Kanarifugl skrev:Ble forresten anbefalt mobil 1 5w 30 full syntetisk. Men det er kanskje bedre med de du nevner?
Har forresten fått satt inn litt større turbo, litt større eksos og sånn, så bilen er nesten klar for "oppgradering" men har liksom ikke turt å gjøre noe mer med bilen. Det vil i såfall
bli gjort av seriøse folk som har veldig greie på Saab.
Ulykkelig Saab eier
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Ulykkelig Saab eier
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Innlegg: 9
- Registrert: 13 apr 2012, 06:23
Re: Ulykkelig Saab eier
Ok, takk for tipset. Det må prøves.
Vet ikke når veivhusoppgradieringen ble gjort, men den var det da jeg kjøpte den i slutten av 09, turboen og problemet kom omtrent ett år etter. Kan det være at selger har visst om det, pyntet litt på problemet og satt på veivhusoppgradering før salg?
Vet ikke når veivhusoppgradieringen ble gjort, men den var det da jeg kjøpte den i slutten av 09, turboen og problemet kom omtrent ett år etter. Kan det være at selger har visst om det, pyntet litt på problemet og satt på veivhusoppgradering før salg?
-
- Innlegg: 9
- Registrert: 13 apr 2012, 06:23
Re: Ulykkelig Saab eier
Svarte vist på feil mld først her så jeg. Tenkte å bruke maptunes i så fall. Noe kjenskap til dem?
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: Ulykkelig Saab eier
maptun er braKanarifugl skrev:Svarte vist på feil mld først her så jeg. Tenkte å bruke maptunes i så fall. Noe kjenskap til dem?
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- Trondgr
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 74
- Registrert: 26 feb 2005, 01:00
- Bil: Saab 95, 1,9 TID, 2006 modell
- Sted: Mo I Rana
Re: Ulykkelig Saab eier
Det er ikke alt Saab har lagd som har vært like bra.
Hadde en 2001 modell 95, og det er en rævva historie.
viewtopic.php?f=12&t=4923
Se et lite stykke ned i tråden, så finner du mine erfaringer.
Nå har jeg en 2006 model 95 Tid, og det er noe helt annet.
Har nesten ikke hatt feil på den.
Bank i bordet.
Hadde en 2001 modell 95, og det er en rævva historie.
viewtopic.php?f=12&t=4923
Se et lite stykke ned i tråden, så finner du mine erfaringer.
Nå har jeg en 2006 model 95 Tid, og det er noe helt annet.
Har nesten ikke hatt feil på den.
Bank i bordet.
Saab 9-5, 1,9 TID, Vector, 2006. Estate og automat.
Saab 9-5, 2,0 SE, 2001. Estate og manuell.
Saab 9-3, 2,0 S, 2000. Kombi og manuell.
Saab 9-5, 2,0 SE, 2001. Estate og manuell.
Saab 9-3, 2,0 S, 2000. Kombi og manuell.
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Re: Ulykkelig Saab eier
En uheldig mann, men også en litt uoppmerksom mann..
Hvor er det du har byttet olje og filter?? Olje som ikke stemmer med spec, og atpåtil en som er for tykk når den er kald, å kjøre med det om vinteren....
Ikke bra av verkstedet
Føler med deg på mye av det du har opplevd, da! Håper at saken går din vei, 2 år i Tyskland er ikke "ikke noe", dessuten er det falske opplysninger, gjort med hensikt.
Har nettopp kjøpt vår 4. Saab, alle kjøpt brukt, eneste jeg så langt ikke har vært fornøyd med, var en 2,3i 9000, som var importert fra Belgia...
Hvor er det du har byttet olje og filter?? Olje som ikke stemmer med spec, og atpåtil en som er for tykk når den er kald, å kjøre med det om vinteren....


Føler med deg på mye av det du har opplevd, da! Håper at saken går din vei, 2 år i Tyskland er ikke "ikke noe", dessuten er det falske opplysninger, gjort med hensikt.
Har nettopp kjøpt vår 4. Saab, alle kjøpt brukt, eneste jeg så langt ikke har vært fornøyd med, var en 2,3i 9000, som var importert fra Belgia...
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Ulykkelig Saab eier
Det holder desverre ikke lenger enn til stuedøra når bilen er tyskimportert.Paradigm N558 skrev:Jeg var usikker på kilometerstanden på bilen til gamlingene, da ringte jeg bare biltilsynet som kunne dra opp kilometerstanden på alle EU-kontrollene... det holder det

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1