Ifht. forbruk er vel 9-5 relativt tørst uansett motor. Spesielt med automat. Så da kan du jo like gjerne få litt igjen for penga og gå for en Aero.
De fleste vil nok si at du bør gå for 2002 eller nyere da forstillingen er noe modifisert da, og gir litt mindre "amerikanske" kjøreegenskaper. Jeg har dog en 2000 mod. som jeg er svært godt fornøyd med, og når jeg har fått byttet ut støtdemperne foran som jeg venter på, tror jeg det blir helt ok. Jeg er ingen racer-kjører, så jeg merker ikke den helt store forskjellen ved normal kjøring.
Det jeg derimot virkelig savner ifht. 2002 og nyere er framstolene som har betraktelig bedre sidestøtte.
Uansett hva du ender med eller ser på, bør du også forsikre deg om at motoren (og bilen generelt) er velservet og i bra stand. Har den gått langt, er det også en stor fordel om regkjedesats og slikt er byttet, og ikke minst at veivhusventilasjon har siste oppgradering. (Jmf. oilsludge som du sikkert vet om.)
Min erfaring er at 9-5 ikke er hverken dyrere eller billigere enn andre biler, men man får mer igjen for pengene!
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Men man må selvfølgelig regne med noe småplukk på en gammel bil som evt. har gått langt. Men det finnes masse kunnskap på dette forumet som man drar nytte av ved evt. problemer, og for meg er det gull verdt, og en høyst medvirkende årsak til at jeg jeg valgte min 3. Saab nå sist. (Jeg tør ikke si hva jeg seriøst vurderte....
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
)
Jeg vil også poengtere at jeg ikke er noen mekaniker og på langt nær noen ekspert på hverken 9-5 eller andre Saaber, men jeg følte bare for å dele mine to øre. 9-5'en min er jeg i hvert fall veldig glad i!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)