Fra 2007 jo ^^
Moderator: Moderatorer
Det kommer jo an på hva du er vant til. De fleste her er vant med Saabs bensinturboer, gjerne i trimmet utgave, og kommer man fra en slik og til en 2,2tid installert i en tung 9-5 så virker den død som en sild. Saab har jo heller ikke tradisjon for diesel og det blir "feil" for mange som har hatt Saab i mange år. Mange her er "vokst opp" med de gamle 900 turboene og 9000 turbo, lettere biler med både effekt og dreiemoment, og da er "saab" og "diesel" i samme setning å banne i kjerka. Sammenligningsgrunnlaget har alt å si.bromle skrev:må si at jeg er direkte sjokert over en del utalelser her, si at 2,2 tid er dau, det er som å banne i kjerka, prøv å press ned gaspedalen så skal du se at det virker, har selv en 2002 mod 2.2 med 215lange på måleren, vector utgave, men dau, nei så absolutt ikke, mit største argument for å ta den fremfor den mere moderne 1,9 crd motoren er registerkjede, og det faktum at du har dra kraft fra tomgang i 2.2, 1,9 fremsto for meg som en solid skuffelse, jøssda, masse hester, men hjelper ikke med et lass med arabere til å dra ei vogn, nei trauste meieri gamper er å foretrekke der, dog litt tregere men du verden så mye mere pålitelige, har følelsen av det samme med disse 2 motor typene, 1.9 er en hissig sak som bjeffer mere en den biter, 2.2 sier ikke så mye, men jobber jevnt å trutt uten for mye "surving"
Bortsett fra at det ikke var lov?Trondgr skrev:Vel Bromle.
Jeg har ikke prøvekjørt 2,2. Men kjenner folk som har eid 2,2 og de var ikke imponert over momentet i motoren. I tillegg bråker den som 2 gamle sjarker.
Selv har jeg 1,9. Har dratt vogn som ferdig lastet veide 2,2 tonn, og det var ingen problemer, verken med forbikjøringer eller i motbakker.
.