Låse av girkasse, og900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Låse av girkasse, og900

Legg inn av Ingvar N629 » 07 jun 2012, 10:31

Vet at dette står en plass, men finner det ikke igjen. Jeg har glemt hvordan man låser av kassa på og900, skal bytte primærdrev og vil låse den av slik at det blir mulig å skru av muttera på nederste drevet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Låse av girkasse, og900

Legg inn av Pål N526 » 07 jun 2012, 10:44

ta av dekselet der du kommer til revers drev/vippe arma. skru av vippearma og før reversdrevet i gir.

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Låse av girkasse, og900

Legg inn av Ingvar N629 » 07 jun 2012, 10:49

OK, så man legger inn revers samtidig som et annet gir. Hvilket? Jeg trodde det var noe med første og tredje samtidig, men kan ikke huske det. Lenge siden sist jeg gjorde dette.

EDIT: Legge inn femte, og så legge inn reversen samtidig, kan det stemme?
Sist redigert av Ingvar N629 den 07 jun 2012, 11:04, redigert 1 gang totalt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Låse av girkasse, og900

Legg inn av Ingvar N629 » 07 jun 2012, 11:01

Når vi er igang med disse kassene, er det 17 hundredeler som skal være klaringen for kronhjulet hvis det kun står X på pinjongen? Skal inn med en Quaife og da må shimsingen måles opp på nytt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Låse av girkasse, og900

Legg inn av Pål N526 » 07 jun 2012, 11:12

Ingvar N629 skrev:EDIT: Legge inn femte, og så legge inn reversen samtidig, kan det stemme?
ja, det mener jeg skal stemme
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Låse av girkasse, og900

Legg inn av Pål N526 » 07 jun 2012, 12:26

Ingvar N629 skrev:Når vi er igang med disse kassene, er det 17 hundredeler som skal være klaringen for kronhjulet hvis det kun står X på pinjongen? Skal inn med en Quaife og da må shimsingen måles opp på nytt.
har hele manualen her(typ 60 sider). kan laste den opp en plass etter jobb 8)

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar