Hei.
Er dette et bra kjøp? Noen som kan fraråde meg i å kjøpe denne av en eller annen grunn?
Eller er det et bra utgangspunkt?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30137120
Har også sett litt på denne, da jeg har litt sansen for automat.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35203224
Planen er å kjøpe en saab, for så å reise over til nordic tuning for å få den oppgradert noen steg.
Lurer i den anledning på om dere vet om noen som forsterker automatkasser?
Lurer også på om noen har noe erfaring med speedparts sin quaife diff?
Duger det til vanlig kjøring, eller er det bare til irritasjon?
Alle inspill mottas med stor takk.
Saab og9-3 kjøp
Moderator: Moderatorer
Re: Saab og9-3 kjøp
Har forresten peilet meg inn på denne også:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34036672
Noen her inne den kanskje?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=34036672
Noen her inne den kanskje?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Saab og9-3 kjøp
Quaife diff er THE SHIT! Har kjørt med en slik i 9-5en i et par år, og har ingenting negativt å si. Quaifen er en LSD og virker ved å overføre moment, den sperrer ikke så den er ikke stiv å kjøre med. Prisen til SP er noe stiv da, mulig å få denne rimeligere. Har du tenkt å trimme en gammel 9-3 så er en slik diff et must, så råttent understell som den bilen har. Men diffen er ikke å få til automat
Om 9-3 ellers er det nå det vanlige, søk litt på forumet så finner du mange som spør om kjøpsråd. Og søk på oilsludge, både det som er skrevet om motoren i 9-3 og 9-5, B205/B235 sitter i begge.
EDIT: Link til Quaife LSD fra Abbott til meget bra pris!

Om 9-3 ellers er det nå det vanlige, søk litt på forumet så finner du mange som spør om kjøpsråd. Og søk på oilsludge, både det som er skrevet om motoren i 9-3 og 9-5, B205/B235 sitter i begge.
EDIT: Link til Quaife LSD fra Abbott til meget bra pris!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Saab og9-3 kjøp
og9-3 er ikke på noen måte dårlige biler, men når du snakker om å kjøpe en som utgangspunkt til noe man skal legge penger i å få morsomt/sportslig vil jeg kanskje si du begynner i feil ende. Som Ingvar sier så er ikke understellet på disse bilene så mye å ringe hjem om, da kan du gjøre en enorm oppgradering ved å heller gå for en 04-05 9-3 SS for eksempel. Noe dyrere i innkjøp, men med tanke på alle pengene du sparer i oppgradering av understell så tror jeg ikke prisforskjellen er så stor likevel. 

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1