9-5'n er allergisk mot last, og dette med litt for breie 18" med ikke helt optimalt innpress fører til subbing. Nå er det orginalt sportunderstell på bilen, som har sittet på siden den var ny vil jeg tro, men hvordan er det å ettermontere dempere med nivåregulering?
Mvh
Eskil
9-5 stasjonsvogn og nivåregulering
Moderator: Moderatorer
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
9-5 stasjonsvogn og nivåregulering
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-5 stasjonsvogn og nivåregulering
Der er vel bare å montere? PFS har kit, mener jeg å ha sett. Demper og fjær, ikke noe elektronisk mikk-makk.matrox N522 skrev: hvordan er det å ettermontere dempere med nivåregulering?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Re: 9-5 stasjonsvogn og nivåregulering
Det høres bra ut. Da skal jeg vurdere det etter hvert 

Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
Re: 9-5 stasjonsvogn og nivåregulering
Jeg har 9-5 stasjonsvogn med original nivåregulering og det fungerer gull!
Den holder seg helt i vater med full ferielast uten at en trenger å stille inn på noe.
Bilen oppfører seg også mye bedre i svinger og over lange ujevnheter/humper med nivåregulering. Kjempeforskjell på landevei/motorvei.
Det finnes til originalt sportsunderstell også og er etter hva jeg vet kun 'dempere med nivåregulering' en trenger å kjøpe.
Jeg kommer absolutt til å kjøpe det samme på nytt når de trenger utskifting en gang i fremtiden.
Den holder seg helt i vater med full ferielast uten at en trenger å stille inn på noe.
Bilen oppfører seg også mye bedre i svinger og over lange ujevnheter/humper med nivåregulering. Kjempeforskjell på landevei/motorvei.

Det finnes til originalt sportsunderstell også og er etter hva jeg vet kun 'dempere med nivåregulering' en trenger å kjøpe.
Jeg kommer absolutt til å kjøpe det samme på nytt når de trenger utskifting en gang i fremtiden.
___________
-03 9-5 2.0t estate
-03 9-5 2.0t estate
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Re: 9-5 stasjonsvogn og nivåregulering
Nivå regulering på 9-5 er absolutt verdt hver eneste kr. Kjører selv en stasjon vogn fra 2000. Har montert nivå regulering for sport chassi kjøpt fra Saab. Der er det et sett med alt du trenger.
Hiver campingvognen bakpå og lesser opp til randen. Ligger helt beint etter kun få meter kjøring
Hiver campingvognen bakpå og lesser opp til randen. Ligger helt beint etter kun få meter kjøring
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.