Aero-instruement i 9-5.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Aero-instruement i 9-5.

Legg inn av Helge » 24 jun 2012, 19:47

Jeg skal bytte lyspærer i instrument-panelet og dashbordet.
Har et Aero-panel liggende. Dette har "turbo-måleren".
Kan jeg bare flytte dette over og forvente bevegelse i "turbo"-nålen og rett km?
Eller må jeg legge nye ledninger?
Og inn med TechII for å få rett km?
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Aero-instruement i 9-5.

Legg inn av Ingvar N629 » 24 jun 2012, 23:41

Du må bruke Tech for begge deler. Ingen nye ledninger, infoen går på bussen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Aero-instruement i 9-5.

Legg inn av Helge » 25 jun 2012, 00:15

Takker. :)
Da gjør vi et forsøk.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Aero-instruement i 9-5.

Legg inn av Ingvar N629 » 25 jun 2012, 00:17

Så kommer det an på årsmodell på bilen og på instrumentet om du får andre problemer...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Aero-instruement i 9-5.

Legg inn av Helge » 25 jun 2012, 01:23

Bilen det skal inn i er en 2000 modell.
Bilen det kommer fra en en 2000 modell.
Så da skulle det gå greit?
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Aero-instruement i 9-5.

Legg inn av Ingvar N629 » 25 jun 2012, 06:59

Jepp.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

little_e
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 661
Registrert: 31 des 2010, 10:11
Navn: Dag
Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.

Re: Aero-instruement i 9-5.

Legg inn av little_e » 25 jun 2012, 09:42

Når du skaffet er instrument med turbotrykksmåler, må du skaffe et instrument med lavere km-stand enn din egen bil, da km-standen ikke kan stilles ned med Tech2, kun opp....
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil

Svar