Opp og ut med motor, Saab 9-5

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5

Legg inn av Pål N526 » 25 jul 2012, 14:16

Ta den av, så slipper du gris. 2 bolter løsnes gjennom hullene på hjulet og en på andre sida.


/ pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Jenskp
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 87
Registrert: 10 apr 2012, 01:29
Medlemsnummer: N2393
Bil: Saab 9-5 2.3t, '00 @270hk
Sted: Stjørdal

Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5

Legg inn av Jenskp » 25 jul 2012, 14:33

Tenkte på bremsekraftforsterker jeg nå. Koblet ikke helt, var en lang dag igår :shock:
Har demontert servopumpen #-o
M00 Saab 9-5 2.0t stv

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5

Legg inn av Helge » 25 jul 2012, 15:47

Bremsekraftforsterker og bremsepumpe trenger du ikke å demontere.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5

Legg inn av Pål N526 » 25 jul 2012, 20:54

Helge skrev:Bremsekraftforsterker og bremsepumpe trenger du ikke å demontere.
Eneste du må være veldig obs på ved løfting av motor er reservoaret til bremseveska.

Du kan også fjerne viftene til radiatoren. Jeg liker å ha den plassen ledig. sitter bare med 2 10mm bolter og 2 kontakter 8)

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Jenskp
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 87
Registrert: 10 apr 2012, 01:29
Medlemsnummer: N2393
Bil: Saab 9-5 2.3t, '00 @270hk
Sted: Stjørdal

Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5

Legg inn av Jenskp » 25 jul 2012, 23:57

Pål N526 skrev:
Helge skrev:Bremsekraftforsterker og bremsepumpe trenger du ikke å demontere.
Eneste du må være veldig obs på ved løfting av motor er reservoaret til bremseveska.

Du kan også fjerne viftene til radiatoren. Jeg liker å ha den plassen ledig. sitter bare med 2 10mm bolter og 2 kontakter 8)

/ Pål
De ble sittende i motorrommet mens jeg fjernet motoren. Det eneste jeg måtte av med var reservoaret til bremseveska. Den ble akkurat i vegen når motoren med girkasse og ledningsnett skulle ut.

Samtlige radiatorer er fjernet, regnet med at det var en fordel å ta ut disse.

Her er bilde ett bilde av motoren:
Bilde
M00 Saab 9-5 2.0t stv

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Opp og ut med motor, Saab 9-5

Legg inn av Pål N526 » 26 jul 2012, 00:07

Hei.

Om man løsner på braketten på siden av innsuget, så slipper man å demontere beholderen. Dette er om andre skulle lese denne tråden :)

Bra jobba 8)

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar