Når plasttappen ut fra torpedoveggen (husker ikke om det er den øverste eller underste på stående fot) er brukket, burde jeg da skifte hele registeret, eller finnes det noen andre måter å løse dette på? Dette er synderen til at caben kjørte tomt for kjøling i 40 grader i Napa etter vinsmakigen i sommer...
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2228
Da det ikke er noe annet enn plast-delen som er brukket, og derfor så sitter ikke kjøleslangen og slangeklemme særlig godt fast (trykket "skyver" den ut), og vips så damper motoren tom for kjøling..
Når man alikevel skal skifte toppakning, så kan jo dette også skiftes...
Da alt funker fint ellers vurderer jeg også å legge et "rør i røret" for å se til at kjøleslangene er godt nok festet, men da er jeg usikker på hvor godt kjølemediet flower..
varmeregister og900
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1742
- Registrert: 28 jul 2007, 12:47
- Medlemsnummer: 1194
- Navn: Andreas E. Andersen
- Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
- Sted: San Francisco
- Kontakt:
varmeregister og900
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3
- Morten S.
- MAX BOOST
- Innlegg: 2029
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- Kontakt:
Re: varmeregister og900
Dersom varmen har vært bra forøvrig og du ikke har lekkasjer i registeret så holder det å skifte kranen, som du har linket til.
Husker ikke helt, men det er vel litt mindre demontering dersom du bare skal skifte kranen. Mener det holdt med å ta av det nedre dekslet på dashbordet.
Husker ikke helt, men det er vel litt mindre demontering dersom du bare skal skifte kranen. Mener det holdt med å ta av det nedre dekslet på dashbordet.
"Alt" fra totakt til turbo
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: varmeregister og900
Bytt krana, dreier seg jo om småpenger. Blir jo for dumt å miste kjølevannet en gang til.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
Re: varmeregister og900
Når man skal skifte krana er det to veier å gå fra, den ene er å nappe ut førerstol og ligge på rygg i dørken og lete seg vei opp gjennom dashbordet.
Det andre alternativet er å ta ned knebeskytteren på undersiden av dashbordet og ta ut varmeregisteret og krana som en enhet. Var denne frmgangsmåtej egselv brukte, og synes det vare mye bedre enn å ligge opp ned å skru
Det andre alternativet er å ta ned knebeskytteren på undersiden av dashbordet og ta ut varmeregisteret og krana som en enhet. Var denne frmgangsmåtej egselv brukte, og synes det vare mye bedre enn å ligge opp ned å skru

Re: varmeregister og900
Ta av høgtalergitter-høgtaler da ser du rett ned på kranen,det blir da lettere og styre kranen på plass.oringer til krane limes fast før montering.krane demonteres på underside 4 stk umbrako skuer(noen har torx skruer ).luftkanal løsnes, skrue er plassert på venstre side,kanal vippes ned under pedal nå har du tilgang til og demontere del.mener og huske at krane kan tas ut høgtaler opning.