Bestilte på Mekonomen da det blir hakket nærmere enn Saab, fikk mail om at den skulle være i butikk i morgen

Satser på at liminga mi holder til i morgen om ikke annet, hehe..
Trodde Saab bare hadde nippel med slange da jeg mener jeg leste det på nett i går, men greit å vite til senere en gang.
Med fare for å gå off-topic nå..
Jeg fikk motorstopp i helga, og det var tydelig bensinmangel som var problemet mtp "faktene" når den stoppet.
Bytta filter i går og så at det kom bensin frem til fuelrailen.
Har dessverre lånt bort trykkmåleren min og husker ikke til hvem, så jeg fikk ikke målt trykket, men bare ved å sette en penn på nåla i nippelen så jeg at det umulig kunne være godt nok trykk, så jeg begynte å bytte pumpe.
Drevene i den gamle pumpa var nokså slitt, så ingen stor overraskelse at den ikke klarte å levere nok trykk, i tillegg var filteret i tanken noe av det verste jeg har sett!
Spørsmålet blir da: Er det vanlig at pumpa slites såpass over tid og at det som lå i filteret delvis stammer fra selve pumpa, eller er det vanlig at det løsner partikler fra noe annet mellom påfyllingslokket og pumpa? Det var jo noe sand i filteret, men det meste var ørsmå metallpartikler..