V8,Trionic og turbo?
Moderator: Moderatorer
V8,Trionic og turbo?
Funderer på å bygge en V8 med twinturbo.
Ikke en racerbil, men en driftsikker motor med mye moment som skal sitte i en Land Rover.
Ser jo noen bruker Trionic på andre biler enn Saab, men er det i det hele tatt mulig å få dette til å virke på en V8?
Ikke en racerbil, men en driftsikker motor med mye moment som skal sitte i en Land Rover.
Ser jo noen bruker Trionic på andre biler enn Saab, men er det i det hele tatt mulig å få dette til å virke på en V8?
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: V8,Trionic og turbo?
Finnes lettere ting man kan finne på, gitt...
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: V8,Trionic og turbo?
Det var et dårlig svar IngvarIngvar N629 skrev:Finnes lettere ting man kan finne på, gitt...

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: V8,Trionic og turbo?
Tror kanskje megaskvett eller haltech hadde vært enklere, da dette har det klart for V8-er med tanke på fuel og slikt..
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
Re: V8,Trionic og turbo?
Jeg er klar over at det er enklere.
Men ting koster penger. Og jeg har jo opptil flere komplette Trionic liggende.
Og det hadde jo vært kult å få det til å virke.
Men sannsynligvis er det ikke gjort før. Og kanskje ikke mulig heller.
Men ting koster penger. Og jeg har jo opptil flere komplette Trionic liggende.
Og det hadde jo vært kult å få det til å virke.

Men sannsynligvis er det ikke gjort før. Og kanskje ikke mulig heller.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 09 jan 2007, 22:21
- Medlemsnummer: N1121
- Navn: Arve Hanssen
- Bil: 99
- Sted: Trondheim
Re: V8,Trionic og turbo?
Alt er jo mulig, men som sagt så koster det både tid og penger..
Ja, også krever det at noen har kunnskap innenfor området som utfører det da.
Ja, også krever det at noen har kunnskap innenfor området som utfører det da.
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: V8,Trionic og turbo?
Du kan jo kanskje kjøre to sett Trionicsprut, ett pr bank. Må nok jukse til tenningsrekkefølgen for å få det til. Tungvint å mappe, men skal vel gå.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: V8,Trionic og turbo?
V6 er vel lettere?
/ d
/ d
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: V8,Trionic og turbo?
Hvordan ser veiva ut? Om alle sylindrene i én bank ligger i samme veivplan så skal det funke å kjøre dobbelt opp. Begge veivakselgiverne kan bruke samme triggerhjul men må plasseres ulikt. Dra tennkabler mellom tennkassetter og plugger. Du må kjøre separate innsug og spjeld til hver sylinderbank hvis du skal kjøre T7. Må også programmere vekk startsperresekvensen hvis du skal bruke T7.
T5 er enklere men T7 vil gi mye bedre respons og kjørbarhet hvis du får alt dette til å spille på lag.
T5 er enklere men T7 vil gi mye bedre respons og kjørbarhet hvis du får alt dette til å spille på lag.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan