Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Finn40
- 0.7 bar

- Innlegg: 132
- Registrert: 04 mai 2010, 21:52
Legg inn
av Finn40 » 04 okt 2012, 14:56
Hei alle sammen.
Jeg lurer på hvordan man skal kunne komme til mekanismen til resirkulasjonsspjeldet(9-5 MY 00). Jeg vet hvor det er men ikke hva som ska til for å komme meg dit

Jeg tenket på muligheten med å ta ut kupeviften og gå inn den veien men vet ikke om dette er mulig eller om det er andre måter å gjøre dette på. Jeg er sikker på at det er noen der ute som har MYE bedre greie på dette en meg og jeg håper noen kunne gi meg et lite hint på hvordan dette gjøres

-
Finn40
- 0.7 bar

- Innlegg: 132
- Registrert: 04 mai 2010, 21:52
Legg inn
av Finn40 » 06 okt 2012, 00:59
Nei...det var vist ingen som hadde greie på dette

-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 06 okt 2012, 07:20
Peiling på "hvordan gjør man det"? Skriv en bedre tittel, så kanskje noen gidder å lese innlegget ditt.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 06 okt 2012, 08:05
Endre tittel ja.. resirk mekanismen sitter over motoren, som du finner i akvariet. Å komme seg dit er forklart tidligere. Søk, så finner du det sikkert8-)
/ d
-
Finn40
- 0.7 bar

- Innlegg: 132
- Registrert: 04 mai 2010, 21:52
Legg inn
av Finn40 » 07 okt 2012, 00:25
Takk for at du gadd å svare Ingvar N626 Det var til STOR hjelp

Jojo Kanskje det var en svak tittel men man trenger vel ikke å kappe hode av noen for det. jeg synes kanskje ikke at ord bruken i ditt svar er å rope hurra for heller.
Takk for svar Pål N629
Nå vet jeg at jeg skal søke etter Akavariet så da finner jeg vel noen. Ikke altid lett å vite hva man skal søk etter når man ikke er spesielt bilkyndig og vet navnet på alle mulig slaks deler#-o
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 07 okt 2012, 10:17
Poenget var ikke å "kappe hodet av" deg, men å påpeke at få gidder å gå inn på en post med en slik tittel. Det er også håpløst for andre med samme problem å søke opp en slik tråd senere. Dette står også i forumreglene, som jeg tar det for gitt at folk leser før de poster sitt første innlegg.

Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Finn40
- 0.7 bar

- Innlegg: 132
- Registrert: 04 mai 2010, 21:52
Legg inn
av Finn40 » 07 okt 2012, 11:08
That make sense Ingvar. Lært og forstått så jeg får gjøre det bedre evt nestte gang.
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 07 okt 2012, 14:39
Og, du har mulighet til å gå til det første innlegget ditt her, og trykk "endre" og endre emnet, så er jobben gjort =)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero