Har to spørsmål angående en -97 9000 CSE.
1. Har en skurrelyd i spesielt den ene av høyttalerne oppå dashbordet (av og til i begge) og lurer på hve det kan skyldes? Høyttalerne er ikke sprengte så det er ikke det. Det høres mer ut som om det er et eller annet inni der som vibrerer, men har ikke funnet ut hva det kan være?
Noen andre som har vært borti det samme som kan gi noen tips om hva som kan være årsaken og eventuelt hvordan man kan bli kvitt det?
2. Det har skjedd noe som gjør at når jeg skal sette bilen i 5. gir eller revers så går av og til girstange forbi trinnet der girene befinner seg (altså lenger mot høyre enn der sporen for 5.gir og revers er). Er det noe stopper eller noe sånt som mangler eller er ødelagt og hvordan fikser jeg det?
To spørsmål: skurrelyd fronthøyttaler og girføring -97 9000
Moderator: Moderatorer
Re: To spørsmål: skurrelyd fronthøyttaler og girføring -97 9
1.Gummikoblingen mellom gearoverføring og gerkasse bør sjekkes(ofte defekt).2.Løft opp gummimansjett og sjekk plaststopper for revers er intakt+fjør i gearkonsollet.
-
- 0.7 bar
- Medlemsnummer: N2647
- Navn: Mikael
- Bil: 2003 9-5 2,0 aut
- Sted: Narvik
Hmm...
Det sa meg ikke så veldig mye egentlig.
Hvor finner jeg den gummikoblingen mellom girkasse og giroverføring?
Og hva skal jeg se etter på den plaststopperen? Vil det være åpenbart dersom den er defekt? Og hvor sitter den fjæra og hvordan ser jeg om den er i orden eller ikke?
Det sa meg ikke så veldig mye egentlig.
Hvor finner jeg den gummikoblingen mellom girkasse og giroverføring?
Og hva skal jeg se etter på den plaststopperen? Vil det være åpenbart dersom den er defekt? Og hvor sitter den fjæra og hvordan ser jeg om den er i orden eller ikke?
Koblingen ligger mellom torpedovegg og gearkassen.Nå det gjelder gearspake,løft opp gummimansjetten og sjekk at stopper for revers virker,fjør sjekkes på samme plass.
Koblingen sjekkes med og føre girspaken i alle posisjoner og samtidig sjekker gummikoblingen ved bruk av lykt.
Koblingen sjekkes med og føre girspaken i alle posisjoner og samtidig sjekker gummikoblingen ved bruk av lykt.