Kjøpte meg ny bil igår! En Saab 9000 CS 1997 Modell.
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36758779
Har vært på utkikk etter en bil nr 2 i en måneds tid nå og fulgt med på Finn daglig. Ikke lett å finne en kul bil når budsjettet er på beskjedne 15000 kr!
Men heldigvis kom jeg over 2 Saaber som jeg fikk prøvekjørt og synes selv at jeg gjorde en meget god deal, da jeg fikk den ene for 13.500 kr!
Den andre Saaben jeg testet er fortsatt til salgs og det er stor mulighet for å gjøre en like god deal på den også.
Dette er min første Saab. Har kjørt Mercedes E200 Stasjonsvogn (2001, 163 hk) i 4 år nå og er storfornøyd. Så jeg er vant til stor plass og god kjørecomfort.
Og Saaben er super! Hittil er jeg veldig fornøyd med bilen. God plass, fin å kjøre og drar bra!
Men det er jo en 15 år gammel bil så det er noen småfeil her og der.
Det som var sprøtt var at begge bilene jeg prøvde hadde 2 av de samme feilene. Den ene feilen er at låsen på passasjersiden ikke funker med sentrallåsen mens den andre feilen er at setevarmeren på førersiden ikke funker.
Er dette vanlige feil på denne modellen?
Den ene høyttaleren på førersiden kommer og går, ellers funker alt når det gjelder dashbordet.
Når det gjelder giret så synes jeg den er litt "slarkete". Synes det vingler litt mye.
I utgangspunktet skulle jeg ha en bil som jeg kunne bruke i 2 år. Nå som jeg fikk kjøpt Saaben har jeg bestemt meg for å shine den opp. Kjøpe nytt anlegg og sette inn nye høyttalere og fikse småfeil slik at den fremstår i bedre stand.
Bilen har ikke vært på en skikkelig service på mange år men ble allikevel godkjent med 0 feil på Eu kontroll ifjor. Det lover bra!
Jeg har min faste mekaniker på Mercedesen og tenkte jeg skulle be han om å ta en full service på bilen.
Hva er det dere synes at jeg bør ta tak i først? Er det noe jeg spesielt jeg børe være oppmerksom på?
Blir veldig glad for noen gode råd og tips som jeg kan ta med videre