E85 på 9-3 xwd 2T
Moderator: Moderatorer
- rodney
- 0.7 bar
- Innlegg: 191
- Registrert: 16 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N432
- Navn: Rodney
- Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
- Sted: Nesodden
- Kontakt:
E85 på 9-3 xwd 2T
Hei, jeg er en lykkelig eier av en 2009 mod xwd Aero, men den er dessverre levert uten biopower. Jeg lurer da på hva som eventuelt må gjøres for at denne kan gå på E85?
Mvh Rodney
Mvh Rodney
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: E85 på 9-3 xwd 2T
Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
- rodney
- 0.7 bar
- Innlegg: 191
- Registrert: 16 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N432
- Navn: Rodney
- Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
- Sted: Nesodden
- Kontakt:
Re: E85 på 9-3 xwd 2T
Takker for svar
Dersom jeg skjønner dette riktig er det kun en omprogrammering og bytte av tennplugger som skal til? Men jeg vil jo ikke miste Hirsch programmet
Er det da noen andre muligheter?
Rodney

Dersom jeg skjønner dette riktig er det kun en omprogrammering og bytte av tennplugger som skal til? Men jeg vil jo ikke miste Hirsch programmet

Er det da noen andre muligheter?
Rodney
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: E85 på 9-3 xwd 2T
Du må bytte software og jeg tror du må bytte CIM-enhet. Ved omprogrammering bytter du ut Hirsch-softwaren, ja.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- rodney
- 0.7 bar
- Innlegg: 191
- Registrert: 16 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N432
- Navn: Rodney
- Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
- Sted: Nesodden
- Kontakt:
Re: E85 på 9-3 xwd 2T
Pokker, jeg trives så mye bedre med Hirsch enn med original, men egentlig fortjener jo denne bilen enda flere HK
så da kan jeg jo kanskje høre med Maptun. Litt vemodig å ha betalt for Hirsch for så å eventuelt bytte ut denne til Maptun. Tanken føles litt som å kaste penger "ut av vinduet"
Hva hadde dere gjort?


Hva hadde dere gjort?
- doo-kie
- Overload!!!
- Innlegg: 1960
- Registrert: 22 feb 2008, 17:55
- Medlemsnummer: N1304
- Navn: Jens Petter Jensen
- Bil: 06 Saab 9-5, 11 Saab 9-3x
- Sted: Rognan, Saltdal
E85 på 9-3 xwd 2T
Jeg ville beholdt den slik du har den. Du vil bruke mange år på å skulle tjene inn den omprogrameringen. Hvis du ikke er ute etter mye høyere effekt enn det du har med hirsch.
MY11 Saab 9-3x sc XWD eLSD 2.0T(maptun)
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
MY06 Saab 9-5 Vector SC 2.0t(Hirsch)
Dodge Ram d-150 pickup
MY02 saab 9-5 2.0t BSR steg 1(Spiker)
93 Saab 9000cs 2.0T(Solgt)
http://www.garaget.org/doo-kie
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: E85 på 9-3 xwd 2T
CIM må ikkje byttast, men IDM må byttast ved E85 konvertering av eldre modellar, trur det var M03 og M04 det gjaldt.Ingvar N629 skrev:Du må bytte software og jeg tror du må bytte CIM-enhet. Ved omprogrammering bytter du ut Hirsch-softwaren, ja.
Ellers til trådstartar har du som dei andre her seier ikkje muligheita å køyre E85 på Hirschprogramet, men om du vel Maptun kan du enten ta ei rein konvertering til BioPower med original effekt, ellers har dei vel også eit Bio-program med ekstra effekt om det er ønskelig. Ta kontakt med dei, so kan dei nok fortelle meir.
- rodney
- 0.7 bar
- Innlegg: 191
- Registrert: 16 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N432
- Navn: Rodney
- Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
- Sted: Nesodden
- Kontakt:
Re: E85 på 9-3 xwd 2T
Tror jeg jaggu ringer Tommy hos maptun i morgen for å høre med han
By the way, på bilen er det autlat
er det noen som vet hvor mye denne kassa tåler?
Bilen blir brukt for det meste av kona, ellers er det ferieturer, dvs ingen grisekjøring
men noe trekking av tilhenger 

By the way, på bilen er det autlat

Bilen blir brukt for det meste av kona, ellers er det ferieturer, dvs ingen grisekjøring


- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: E85 på 9-3 xwd 2T
Kassa tåler temmelig mye. Men skift gjerne olja oftere enn det som står i serviceheftet når bilen er trimmet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 661
- Registrert: 31 des 2010, 10:11
- Navn: Dag
- Bil: 1990 Audi 100 TQ Sport Exk.
Re: E85 på 9-3 xwd 2T
Du har vel sekstrinnskassen, og den er av Saab spesifisert til 400 nm om jeg ikke tar feil - men om den er som femtrinnskassene tåler den sikkert en god del mer 

Dag Bøsterud
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil
Det er ikke sagt så vondt som det er ment
'90 Audi 100 Turbo Quattro Sport Exklusiv - sjefsbil
'05 Saab 9-5 2,0t Vector Sport - bruksbil