Jeg har en 9-5 2.0 Turbo B205E motor med 192Hk. Hva er egentlig forskjellen på denne og 150hk versjonen? Går utifra at motor er lik, og at det er kun snakk om elektronikk som er forskjellig.
Er det mulig å skaffe chip til denne typen? Eller vil det være unødvendig da den har 42hk mer en "orginalt"
Har ikke sett noen andre 9-5 med denne motoren.
Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Moderator: Moderatorer
- Saab_9-5
- 0.7 bar
- Innlegg: 176
- Registrert: 26 okt 2012, 19:50
- Navn: Remy
- Bil: 9-5 2.0T
- Sted: Rogaland
Forskjell på B205E 150hk og 192hk
- Saab 9-5 2.0T SE 2000 Mod.
Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Kun software som er forskjell.
Og det er solgt endel av dem i Norge.
Og det er solgt endel av dem i Norge.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Var det ikke no dysebytte inni bildet på de første mod?
/ Pål
/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Til B205E MY98-00 fikk man originaltrim både med og uten dysebytte.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Japp, for de grønne var ikke mye overdimensjonertIngvar N629 skrev:Til B205E MY98-00 fikk man originaltrim både med og uten dysebytte.

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Kan tyne ut 200 på de... men da er det virkelig slutt og.. Det festlige er jo at noen trimfirma har levert trim som skal gi over 200 hk til 2,0t med grønne dyser, Nordic har på de jeg har sett klemt BTRen men det er det ikke alle som har. Så har man en slik bil og skal bytte software, så må man sjekkePål N526 skrev:Japp, for de grønne var ikke mye overdimensjonertIngvar N629 skrev:Til B205E MY98-00 fikk man originaltrim både med og uten dysebytte.
1) om det er grønne eller røde dyser
2) om BTR er klemt for å øke bensintrykket
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan