Forskjell på B205E 150hk og 192hk

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Saab_9-5
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 176
Registrert: 26 okt 2012, 19:50
Navn: Remy
Bil: 9-5 2.0T
Sted: Rogaland

Forskjell på B205E 150hk og 192hk

Legg inn av Saab_9-5 » 22 nov 2012, 20:23

Jeg har en 9-5 2.0 Turbo B205E motor med 192Hk. Hva er egentlig forskjellen på denne og 150hk versjonen? Går utifra at motor er lik, og at det er kun snakk om elektronikk som er forskjellig.

Er det mulig å skaffe chip til denne typen? Eller vil det være unødvendig da den har 42hk mer en "orginalt"
Har ikke sett noen andre 9-5 med denne motoren.
- Saab 9-5 2.0T SE 2000 Mod.

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk

Legg inn av Helge » 22 nov 2012, 20:53

Kun software som er forskjell.
Og det er solgt endel av dem i Norge.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk

Legg inn av Pål N526 » 22 nov 2012, 23:43

Var det ikke no dysebytte inni bildet på de første mod?

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk

Legg inn av Ingvar N629 » 22 nov 2012, 23:46

Til B205E MY98-00 fikk man originaltrim både med og uten dysebytte.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk

Legg inn av Pål N526 » 23 nov 2012, 10:17

Ingvar N629 skrev:Til B205E MY98-00 fikk man originaltrim både med og uten dysebytte.
Japp, for de grønne var ikke mye overdimensjonert :lol:
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk

Legg inn av Ingvar N629 » 23 nov 2012, 10:33

Pål N526 skrev:
Ingvar N629 skrev:Til B205E MY98-00 fikk man originaltrim både med og uten dysebytte.
Japp, for de grønne var ikke mye overdimensjonert :lol:
Kan tyne ut 200 på de... men da er det virkelig slutt og.. Det festlige er jo at noen trimfirma har levert trim som skal gi over 200 hk til 2,0t med grønne dyser, Nordic har på de jeg har sett klemt BTRen men det er det ikke alle som har. Så har man en slik bil og skal bytte software, så må man sjekke
1) om det er grønne eller røde dyser
2) om BTR er klemt for å øke bensintrykket
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar