Blåe backventiler

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Blåe backventiler

Legg inn av glenn72 » 08 jan 2013, 15:17

Har idag sjekket dette, blendet øverste slange på den ventilen som står omtalt i innlegget om dette...du grønskodde.......for en forskjell..er det noen som har begrep om motor vil få feil blanding om jeg kjører med denne slangen blendet? Kan det være skadelig for motor?skal få byttet disse ventilene etter hvert tenkte jeg.men undres om det går bra kjøre med denne slangen blendet inntil videre....

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Blåe backventiler

Legg inn av Ingvar N629 » 08 jan 2013, 15:36

Du må ikke blende slangen fra magnetventilen, hvis det er det du har gjort.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Re: Blåe backventiler

Legg inn av glenn72 » 08 jan 2013, 15:42

Jeg blendet den slangen som sto øverst på den ventilen som står på cobrarør , slik det står i innlegget om blåe backventiler...bilen er jo ikke til å kjenne igjen, så disse ventilene må jo være defekt...

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Blåe backventiler

Legg inn av Ingvar N629 » 08 jan 2013, 15:50

Bare ikke plugg mot ventilen, så går det greit å kjøre slik frem til du får tak i ny ventil.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

glenn72
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 354
Registrert: 16 des 2012, 16:21
Medlemsnummer: 2549
Navn: Glenn
Bil: 9-5 estate 02, saab 9000cs 93
Sted: Balsfjord

Re: Blåe backventiler

Legg inn av glenn72 » 11 jan 2013, 12:18

Tips til de som ikke vil bruke wolksvagen sine, jeg bestilte fra saab tuning.com til kr450 inkl frakt. Disse er i aluminium......

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Blåe backventiler

Legg inn av Ingvar N629 » 11 jan 2013, 15:12

Romnes har også slike i aluminium.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
TiaZzz
Overload!!!
Innlegg: 1705
Registrert: 18 mai 2012, 21:43
Medlemsnummer: N2392
Navn: Mathias Meisfjordskar
Bil: MY05 9-5
Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus

Re: Blåe backventiler

Legg inn av TiaZzz » 11 jan 2013, 16:09

Hva heter ventilene på Romnes og husker du sånn ca. pris?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Blåe backventiler

Legg inn av Ingvar N629 » 11 jan 2013, 16:46

Enveisventil for drivstoff?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar