Noen her som har byttet hovedinstrument på en M02 9-5?
Har lyst å få på plass turbotrykksmåler, er liksom noe som mangler.
I allefall, ser på EPC at det er et eget delenummer for 2002-modeller, er det noen som har prøvd å sette inn nyere?
Er endel større utvalg på 04 og 05-modeller på bildelsbasen, kunne strengt tatt også tenkt meg et som var klart for Biopower.
Bytte hovedinstrument 9-5 02
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Bytte hovedinstrument 9-5 02
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- TiaZzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1705
- Registrert: 18 mai 2012, 21:43
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Re: Bytte hovedinstrument 9-5 02
Hva skiller BioPower-versjonen fra bensin?
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Bytte hovedinstrument 9-5 02
Tankmåleren fungerer på en litt annen måte. Mener det er slik at den ikke måler med konstant strøm over tankgiveren men med pulser, vistnok endel problemer på de første biopowermodellene med at tankgiveren ga opp..TiaZzz skrev:Hva skiller BioPower-versjonen fra bensin?
Ingvar korrigerer meg sikkert om jeg husker feil

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: Bytte hovedinstrument 9-5 02
Og hvordan får du turbomåleren til å virke?
Tenker å montere et Aero-instrument i min 2000 modell.
Tenker å montere et Aero-instrument i min 2000 modell.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- TiaZzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1705
- Registrert: 18 mai 2012, 21:43
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Re: Bytte hovedinstrument 9-5 02
Etter det jeg kan se så er ledningsnettet det samme med og uten måleren så programmering antar jeg.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bytte hovedinstrument 9-5 02
MIU er jo den enheten som knytter sammen P-buss og I-buss, så årsmodellen du tar MIU fra må ha lik busskommunikasjon som bilen det monteres i. Automaten på 02 har jo ikke rattknapper som på 03 og nyere, er vel kanskje visning for manuell veksling på MIU fra 03 og nyere? Ellers kan jeg ikke komme på kommunikasjonsforskjeller fra 02 og opp til 05 (kan jo likevel være noen, kan være greit å studere systemene i WIS før du handler), men eldre enheter vil by på utfordringer. Sikker på at du vil bytte MIU nå da, er det ikke like greit å ta det samtidig med at du konverterer til manuell?
MIU fra BioPower sender ganske riktig pulser til tankmåleren istedenfor at måleren spenningssettes konstant. Dette for å unngå korrosjon. Men finner du instrument fra en BioPower som har turbomåler, da? Kom ikke Bio kun på 2,0t i 2005?

MIU fra BioPower sender ganske riktig pulser til tankmåleren istedenfor at måleren spenningssettes konstant. Dette for å unngå korrosjon. Men finner du instrument fra en BioPower som har turbomåler, da? Kom ikke Bio kun på 2,0t i 2005?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Bytte hovedinstrument 9-5 02
Korttenkt.. Var vel bare 2.0t som hadde Biopowerfunksjon i 05 ja..
På den annen side, det er jo liten grunn til at det skal skille mye på elektronikken i MIU så kansje det ligger mulighet for å serviceprogramere et som stammer fra 2.3t som biopower?
Får vel kansje vente å se hvor lang tid det tar å rase automaten først.
På den annen side, det er jo liten grunn til at det skal skille mye på elektronikken i MIU så kansje det ligger mulighet for å serviceprogramere et som stammer fra 2.3t som biopower?
Får vel kansje vente å se hvor lang tid det tar å rase automaten først.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor