Hei! Har en cabriolet 04mod og skal bytte ratt. Ingen hos SAAB kan svare meg på om ratt fra 06-12 TurboX/Sportsratt passer.
Nokon som veit dette???
-PK-
Ratt TurboX
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Ratt TurboX
Har ikke prøvd men fornuften tilsier at det ikke går helt uten vidre.
Rattet i seg selv passer nok på men fra 06 så er det gjort forandringer på rattknappene..
Prøv deg evt med et spørsmål på STCS, der har sikkert noen prøvd
Rattet i seg selv passer nok på men fra 06 så er det gjort forandringer på rattknappene..
Prøv deg evt med et spørsmål på STCS, der har sikkert noen prøvd
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Rattet passar fysisk, men ikkje rattknappane som Tor seier. Ellers er airbagen også forskjellig.
So om du handlar nye rattknappar og airbag i tilegg til rattet skal det visstnok gå, er iaf monge svenskar som har montert 06-> ratt i eldre SS.
Sjølv hadde eg heller kjøpt ratt ifrå Maptun, kostar nokre kroner meir for sjølve rattet, men en sparer det jo inn på alt anna en slepp kjøpe
Eit TurboX ratt ryk vel på minst SEK 2000 eller noko slikt, trur ANA Beg er tom, fann ihvertfall ikkje fleire i nettbutiken.
Maptun sitt finn du her; http://www.maptun.se/shopProduct.php?pi ... ppuhjv6g14 og kostar som du ser 4500.
So om du handlar nye rattknappar og airbag i tilegg til rattet skal det visstnok gå, er iaf monge svenskar som har montert 06-> ratt i eldre SS.
Sjølv hadde eg heller kjøpt ratt ifrå Maptun, kostar nokre kroner meir for sjølve rattet, men en sparer det jo inn på alt anna en slepp kjøpe

Eit TurboX ratt ryk vel på minst SEK 2000 eller noko slikt, trur ANA Beg er tom, fann ihvertfall ikkje fleire i nettbutiken.
Maptun sitt finn du her; http://www.maptun.se/shopProduct.php?pi ... ppuhjv6g14 og kostar som du ser 4500.
-
- 0.7 bar
- Bil: 9-3SS 2.0t Arc 2003
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Nå er ikke jeg helt sikker på om Turbo x rattet er identisk med dette?
For det har iallefall jeg hatt lyst til å montere på min bil, men det går visst ikke. Dvs, får litt motstridende info. Ana sier det går bare man bytter airbag. Senest i dag spurte jeg på Speedparts og han hadde prøvd selv, men ikke bare er airbaggen ulik men også rillene i hullet som tres på rattpinnen (eller hva det nå heter). Aeroratt fra 04 var likt utformet og skulle visst passe, hvis man fikk tak i et sånt. Men så har jeg lest på Saabcentral at de får rattet og airbag til å passe, men at de får feilmelding på airbag.
Andre steder så sies det at airbaggene ikke er like igjen.
Go figure.
Og hvis dette er helt feil ratt så beklager jeg
For det har iallefall jeg hatt lyst til å montere på min bil, men det går visst ikke. Dvs, får litt motstridende info. Ana sier det går bare man bytter airbag. Senest i dag spurte jeg på Speedparts og han hadde prøvd selv, men ikke bare er airbaggen ulik men også rillene i hullet som tres på rattpinnen (eller hva det nå heter). Aeroratt fra 04 var likt utformet og skulle visst passe, hvis man fikk tak i et sånt. Men så har jeg lest på Saabcentral at de får rattet og airbag til å passe, men at de får feilmelding på airbag.
Andre steder så sies det at airbaggene ikke er like igjen.
Go figure.
Og hvis dette er helt feil ratt så beklager jeg

-
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Det du linker til er ett sportratt, turboX rattet er tykkere i gripeflaten og har litt annerledes søm mønster. De er forøvrig like når det gjelder feste av knapper og airbag.
http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=39303669
Denne har turboX ratt
http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=39303669
Denne har turboX ratt

Mvh
Eimund
Eimund
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt: