Jeg hadde 3 feil som de kom med og sa at jeg måtte utbedre. Dette var blant annet vifta i dieselvarmeren. Nå er jeg ikke sikker på hvilken varmer som står i min bil i og med at jeg ikke har lest om en 2.2 tid 2003 mod. Har lest flere tråder angående 1.9 l og Eberspächer (?).
fant en dieselvarmer på finndel.no ( http://www.finndel.no/del/delinfo.aspx? ... &firma=760 ) men ser at den er til en 2007 mod 1.9 motor, så har vanskelig for å tro at denne passer til min bil. noen som vet om det er samme varmeren og om den passer i min bil?
Forhandleren min skulle nemlig ha 4471 kr kun for selve vifta uten arbeid, så hadde vært kjekt å kunne spare seg noen kroner.
Så til problemet med Høyre xenonlys! I jula begynte ene framlykta mi å fuske, og nektet å fungere. Trodde først dette var pære, så byttet den først. ingenting skjedde. trodde da det var ballast. Ingenting skjedde. Nå snakker fohandleren om selve styreenheten til lykta som ikke fungerte, men de kunne allikevel ikke gi meg noen slags garanti om at det var denne delen som forusaket feilen.
Lyset tente først i et par sek før det begynte å flimre, og døde ut. Hva kan dette skyldes? kan det være ledningsbrudd en plass eller dårlig kontakt?
til slutt har jeg fått opp "airbag malfunction. Contact service" i sid'en. Dette viste seg på diagnosen å være setebeltelåsen på venstre side. denne delen kunne de skaffe og bytte for intet ringere en den nette sum av 3000 norske kroner! har ikke funnet denne delen ellers på nettet og begynner å lure på om det er siste mulighet å gå til forhandler..
For alt dette skulle de ha 15 000 kr+ for å bytte, og ser dette som forholdsvis uaktuelt som fattig student som har nok med bilen i utgangspunktet.
Noen som har gode ideer og meninger om dette?

Mvh Aleksander