Jeg prøver så langt som mulig å unngå hjulspinn. Selv synes jeg saabmotorer, og spesielt 2,3t, er så sterk på lavere turtall at jeg aldri ser noe behov for å benytte 2. gir i forbikjøringer. Du vil sannsynligvis komme betydelig fortere forbi i 3. gir uten hjulspinn enn i 2. gir med hjulspinn.
Det verste med hjulspinn er at man gjerne får rykk/slag i kontaktflater som er beregnet for jevn belastning (tannhjul, lagre, drivknuter, osv). Etter hvert som ting slites blir det mer slakk, og slagene blir desto hardere.
Jo bedre veigrep du har, jo hardere blir overgangen mellom rullende hjul og hjulspinn. Det verste du kan gjøre er nok "lyskryssrace", altså bånn spiker fra stillestående. Prøv å unngå å gi full gass/hjulspinn i 1. gir for enhver pris. I 2. gir (og høyere) vil du få en mye mykere overgang fra rullende hjul til hjulspinn, og dermed også mindre belastning.
At og900-kasser raser er svært lite relevant for deg, da disse har en usannsynlig svak konstruksjon. Ikke at 9-5 kasser er verdens sterkeste, men i forhold til og900 er de i en helt annen klasse.
Støtter ellers de to foregående, Quaife er et must for de som vil unngå hjulspinn, TCS er også et brukbart alternativ.