Aerofjær til standard vector chassi
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
Aerofjær til standard vector chassi
Flytter denne posten hit fra prosjekttråd i håp om svar.
Skal ha sportsunderstell på bilen med originale Aerofjærer.
Dette er siste svar fra partsforsaabs:
"Hello, Thanks for confirming. Unfortunately there are a few Aero Spring options based on the model weight, so we do not know which of the options would be suitable for your model. "
Svar fra pfs... hva er riktig tilbakemelding ?
Eeuroparts har følgende fjærer til aero stv 2002. Front: GA GB GC GD
Bak: DM,DA og EA EE EF
Speedparts selger bare GC(blå/gul) og EE (oransje/blå) ...
Jeg har på vinplaten CV rød/gul ( front) og DS Blå/gul (bak)
Hvordan kan man finne ut hvilke aerofjærer jeg kan ha da? Dette blir jeg ikke klok på....
Skal ha sportsunderstell på bilen med originale Aerofjærer.
Dette er siste svar fra partsforsaabs:
"Hello, Thanks for confirming. Unfortunately there are a few Aero Spring options based on the model weight, so we do not know which of the options would be suitable for your model. "
Svar fra pfs... hva er riktig tilbakemelding ?
Eeuroparts har følgende fjærer til aero stv 2002. Front: GA GB GC GD
Bak: DM,DA og EA EE EF
Speedparts selger bare GC(blå/gul) og EE (oransje/blå) ...
Jeg har på vinplaten CV rød/gul ( front) og DS Blå/gul (bak)
Hvordan kan man finne ut hvilke aerofjærer jeg kan ha da? Dette blir jeg ikke klok på....
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Du skal ha fjærer til din bil, enkelt og greit. Karosseritype, motor og gir er retningsgivende, samt om du skal ha std eller aero fjær. Hvordan du skal svare PFS er jo ikke godt å si når du ikke skriver hvilken info du har gitt dem.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
Re: Aerofjær til standard vector chassi
De har fått all info, VIN nr, kasse, vekt og karosseritype.
Kan ikke skjønne annet enn at jg kan ha fjærene fra dette settet:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4137
(Jeg har 4 i min strut code)
Og det har jeg mailet dem og..
Kan ikke skjønne annet enn at jg kan ha fjærene fra dette settet:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4137
(Jeg har 4 i min strut code)
Og det har jeg mailet dem og..
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Går ut fra at du ikke skal ha automatisk nivåregulering, da står du igjen med:
Foran: Tror at GA orange/blå er til 4-syl aero mauell, GB skal være 4-syl aero automat. De andre til sportschassis er GC blå/gul, GD blå/rød, vet ikke hva disse er til, kan det være dieselmotor med sportchassis og manuell/automat? Tror egentlig ikke det spiller så veldig stor rolle hvilke av disse du monterer..
Bak skal du iallfall ha EF eller EE, tror kanskje EE er automat og EF manuell, men om det virkelig er forskjell på bakfjærer til manuell og automat kan det ikke spille stor rolle.
Det går ikke å filtrere ut på VIN i EPC, står fortsatt igjen med flere valg. Men har du prøvd å høre med Saab? Er jo bare å be dem sjekke hva som er rett til en MY02 Aero estate med manuelt gir.
Foran: Tror at GA orange/blå er til 4-syl aero mauell, GB skal være 4-syl aero automat. De andre til sportschassis er GC blå/gul, GD blå/rød, vet ikke hva disse er til, kan det være dieselmotor med sportchassis og manuell/automat? Tror egentlig ikke det spiller så veldig stor rolle hvilke av disse du monterer..
Bak skal du iallfall ha EF eller EE, tror kanskje EE er automat og EF manuell, men om det virkelig er forskjell på bakfjærer til manuell og automat kan det ikke spille stor rolle.
Det går ikke å filtrere ut på VIN i EPC, står fortsatt igjen med flere valg. Men har du prøvd å høre med Saab? Er jo bare å be dem sjekke hva som er rett til en MY02 Aero estate med manuelt gir.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Godt tips, forespørsel sendt saabcity nå.
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Hvis du får en liste over de forskjellige, så har vi en FAQ._marius skrev:Godt tips, forespørsel sendt saabcity nå.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Ja, det hadde sikkert vært lurt. Fant en tråd på svenskeforumet også og det var helt uten svar. Sikkert oppklarende for oss som liker å bestille fra ytlandet.
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Det enklaste er jo om nokon med en Aero estate kan sjå etter kva koder dei har på chassisnummerskiltet sitt..._marius skrev:De har fått all info, VIN nr, kasse, vekt og karosseritype.
Kan ikke skjønne annet enn at jg kan ha fjærene fra dette settet:
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=4137
(Jeg har 4 i min strut code)
Og det har jeg mailet dem og..

-
- 2.0 bar
- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Ja, bring it on, folksens!Hjelle, N6 skrev:Det enklaste er jo om nokon med en Aero estate kan sjå etter kva koder dei har på chassisnummerskiltet sitt...
Gidder noen med en MY 2002-2005 aero stasjonsvogn manuell åpne opp sin hjertedør og panser og ta en titt på chassikodene sine?
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Neinei, daså 
Korrekte koder fikk ved å gå inn på blocket og spørre samtlige selgere av 2002-05 aero manuelle stasjonsvogner..
Riktige koder er : GA-EE-J-J-6-BJ
1) front fjær 2) bakfjær 3) front krengestag 4) bak krengestag 5) fordemper insert 6) bakdemper
Ingvar du hadde nesten rett. Altså EE til manuell, da kan vi gjette at EF er automat
Sålangt sporet er altså
MY 2002-2005
Aerofjærer:
GA- front st vogn manuell
GB-front stasjonsvogn automat
GC- front ? ?
GD- front ? ?
EE- bak st vogn manuell
EF- bak st vogn automat
---------
Vectorfjærer
CV- front stasjonsvogn manuell

Korrekte koder fikk ved å gå inn på blocket og spørre samtlige selgere av 2002-05 aero manuelle stasjonsvogner..
Riktige koder er : GA-EE-J-J-6-BJ
1) front fjær 2) bakfjær 3) front krengestag 4) bak krengestag 5) fordemper insert 6) bakdemper
Ingvar du hadde nesten rett. Altså EE til manuell, da kan vi gjette at EF er automat
Sålangt sporet er altså
MY 2002-2005
Aerofjærer:
GA- front st vogn manuell
GB-front stasjonsvogn automat
GC- front ? ?
GD- front ? ?
EE- bak st vogn manuell
EF- bak st vogn automat
---------
Vectorfjærer
CV- front stasjonsvogn manuell
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Starter en FAQ på dette her, så kanskje vi får full oversikt etterhvert.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Har en original 2002 Aero manuell sedan stående ute her, den har GA-DY.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Se der, da har vi sedan bakfjæra i boks pr manuell.
Hva sier det om gc og gd?
Hva sier det om gc og gd?
9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Tipper fortsatt på dieselmotor, men vet det ikke. Noen med diesel som gidder å sjekke? 3,0 TiD er iallfall tyngre enn en B2X5.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Birger N372
- 1,5 bar
- Innlegg: 360
- Registrert: 30 nov 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
Re: Aerofjær til standard vector chassi
Hvis det hjelper noe, står det på min 2005 mod Aero aut sedan (prod. aug 2004):
GB-DY-J-J-11----
GB-DY-J-J-11----