Hei,
I dag ut av et lyskryss så gav jeg "en del" gass i første og andre.
Så merka jeg først etterpå at bilen nappet veldig. Altså når man kjører rett fram og prøver å holde farten jevn. Man slipper gassen litt, og bilen nappet. Jeg gav gass, og bilen nappet igjen.
Stoppa i ei busslomme, og bilen var veldig rar på tomgang. Vandret mellom 600 RPM og 1300 RPM.
Lambda stoppet på 2500 og holdt seg der på tomgang. Ca. 20% etanol på tanken.
De store stygge bussene kom og fikk meg til å måtte flytte meg. Mens jeg kjører vandrer lambdaen fortsatt fra 2500 til -2500. Desto mer gass jeg gav, desto mer bensin fikk den.
Lurte bilen hjem og nappa sikringa på ECUen og satte den i igjen.
Forced adapt: 70%
Jeg mistenker bare falskluft her, men jeg fant ingenting åpenbart i motorrommet. Dvs. alt så fint og fast ut.
Grunnet at det er mørkt her nå, og kaldt, så skal jeg se på det i morgen. Men noen som har erfart noe tilsvarende?
Kan LMM generere slike feil også?
Fcod 4465
"P1171 - Short Term Fuel Trim Max Value Air/Fuel Too Lean"
Om regnestykket er rett.
Da har man gått over mere her:
1) Fant ingen falskluftlekasjer.
2) Koplet av LMM, utgjorde ingen forskjell.
Lambdaverdier på bærtur [LØST]
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Lambdaverdier på bærtur [LØST]
Sist redigert av Paradigm N558 den 27 apr 2013, 17:03, redigert 1 gang totalt.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Re: Lambdaverdier på bærtur
Er vel bare å sette til status "solved" da 

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Lambdaverdier på bærtur
LøstPål N526 skrev:Er vel bare å sette til status "solved" da
Var en vakumslange på baksiden av innsuget som hadde hoppet av.
Den som styrer EVAP-ventilene ihht. Pål ^^
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero