Vurderer å bytte til DW300 pumpe som jeg ser flere er fornøyd med.
Min originale pumpe er har 170kkm bak seg, og da nærmer den seg vel slutten av sin levetid. Skulle det bli etanolkonverterig etter hvert, er det jo også greit at jeg ikke må bytte pumpe igjen.
Kan jeg sette inn denne pumpa uten videre i min 2004 9-5 Aero med original programvare for B235R og original bensintrykkregulator?
Regner med denne pumpa trekker mer strøm. Går det greit med sikring? Ingen smelta ledninger eller andre problemer?
Bensinpumpe 9-5 (DW300)
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Bensinpumpe 9-5 (DW300)
Ingen problemer med sikring men normalt så bør man inn og justere sw ettersom bensinadapsjonene kan bli passe ville
For en liten periode så gjør det sikkert ikke all verden men om du ikke har tenkt å oppgradere videre med det første så hadde nok jeg valgt "orginal" pumpe

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bensinpumpe 9-5 (DW300)
Annen BTR eller software må til for at det skal bli bra, men selvsagt kan bilen kjøres en liten stund likevel. Fins vel også en DW200, den burde funke fint uten å gjøre noe med software. Har aldri prøvd den, men har veldig gode erfaringer med DW300, så regner med at kvaliteten er bra!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 295
- Registrert: 28 feb 2012, 15:13
- Medlemsnummer: N2343
- Navn: Jens
- Bil: 900s 1997
- Sted: Vennesla
Re: Bensinpumpe 9-5 (DW300)
Takk.
Da får den gamle pumpa jobbe litt lenger. Så finner jeg ut av det etter hvert....
Da får den gamle pumpa jobbe litt lenger. Så finner jeg ut av det etter hvert....
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Bensinpumpe 9-5 (DW300)
http://www.deatschwerks.com/products/fu ... 200-detail
Burde funke fint som erstatning for original denne, har som sagt aldri prøvd den men den er nok bra. Bilen til mine foreldre har gått rundt 150k km nå, tenker jeg bytter til en slik en der før pumpa tar kveld. Bedre det enn å måtte tilkalles den dagen bilen står ett eller annet sted...
EDIT:
eventuelt denne: http://www.deatschwerks.com/products/fu ... 65c-detail
Burde funke fint som erstatning for original denne, har som sagt aldri prøvd den men den er nok bra. Bilen til mine foreldre har gått rundt 150k km nå, tenker jeg bytter til en slik en der før pumpa tar kveld. Bedre det enn å måtte tilkalles den dagen bilen står ett eller annet sted...
EDIT:
eventuelt denne: http://www.deatschwerks.com/products/fu ... 65c-detail
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 1.2 bar
- Innlegg: 295
- Registrert: 28 feb 2012, 15:13
- Medlemsnummer: N2343
- Navn: Jens
- Bil: 900s 1997
- Sted: Vennesla
Re: Bensinpumpe 9-5 (DW300)
Var det jeg også tenkte, å bytte før den tar kvelden.
Men litt usikker på hva det blir til med etanol/trim enda. Skal skifte vannpumpe og IC først. Venter bare på et par små deler. Får hjelp av en flink kar her i sør. Hører litt mer med han først. Mulig jeg må gå for DW300 om det blir etanol/trim. Kommer vel an på hva man går for av program, dysebytte etc. Men da nærmer vi oss vel trimdelen av forumet.
Jeg hører litt med "Saab-doktoren" min når vi skal mekke. Så holder nok den gamle pumpa enda noen mil, til jeg får mer klarhet i om det blir mere oppgraderinger.
Men litt usikker på hva det blir til med etanol/trim enda. Skal skifte vannpumpe og IC først. Venter bare på et par små deler. Får hjelp av en flink kar her i sør. Hører litt mer med han først. Mulig jeg må gå for DW300 om det blir etanol/trim. Kommer vel an på hva man går for av program, dysebytte etc. Men da nærmer vi oss vel trimdelen av forumet.
Jeg hører litt med "Saab-doktoren" min når vi skal mekke. Så holder nok den gamle pumpa enda noen mil, til jeg får mer klarhet i om det blir mere oppgraderinger.