Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
_marius
- 2.0 bar

- Innlegg: 538
- Registrert: 22 mar 2012, 21:34
- Medlemsnummer: N2526
- Navn: Marius Flatby
- Bil: 9-5 235R pluss noen til :)
- Sted: Oslo
Legg inn
av _marius » 01 mai 2013, 18:56
Hjelle, N6 skrev:Min Aero har hastigheitskode "W" i vognkortet.
Men det er jo egentlig berre en filleting av biltilsynet å legge seg oppi, her i landet er egentlig "H" godt nok...
J burde holde

9-5 235R 2002, 900i 1985
SAS,Quaife, Blå powerflex,K-Mac, Taliaferro shortshift, KONI FSD, Aerofjærer.
Nissan Leaf, bykjerre
Vw transporter Camper 1986, turkjerre
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 01 mai 2013, 19:02
Reglene er klare, fornuft eller ikke. Vet om de som har måttet kjøpe nye dekk etter visning av større motor på Biltilsynet pga for lav hastighetsmerking i forhold til ny toppfart.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Saabfan
- 2.0 bar

- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Legg inn
av Saabfan » 01 mai 2013, 19:43
Så du mener det er krav om Y-klasse Ingvar? Hvor står dette skrevet? Burde jo stå i vognkortet det, men Hjelles aero har visst W...
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 01 mai 2013, 20:11
Nei det mener jeg ikke. Skal være W. Men du kan regne med at dette sjekkes og slås ned på om det ikke stemmer.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Birger N372
- 1,5 bar

- Innlegg: 360
- Registrert: 30 nov 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N372
- Navn: Birger
- Bil: MY05 Saab 9-5 Aero (solgt)
- Sted: Grimstad
Legg inn
av Birger N372 » 02 mai 2013, 10:09
Jeg fikk Michelin PS2 med mine Hirsch felger, har etterpå kjørt PS3 og vært bra fornøyd med begge, tror PS3 sporer litt mindre enn PS2. Tenkte jeg nå skulle prøve Hakka Black, som etter det jeg leser skal spore mindre enn andre dekk på de dårlige veiene som er her

Dimensjon er 225/40 R18, men bredden er lik det du skal ha.
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 02 mai 2013, 20:20
Ingvar N629 skrev:Reglene er klare, fornuft eller ikke. Vet om de som har måttet kjøpe nye dekk etter visning av større motor på Biltilsynet pga for lav hastighetsmerking i forhold til ny toppfart.
For all del, reglane er klare og slik er det, oppfordrar på ingen måte nokon til å kjøpe dekk med feil merking.
Men skal en ha 225/45-17 eller lignandes har jo dei fleste brukbare dekk korrekt hasigheitsmerking, om en ikkje kjøper det billigaste en kjem over.
-
Saabfan
- 2.0 bar

- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Legg inn
av Saabfan » 02 mai 2013, 23:26
Ingvar N629 skrev:Nei det mener jeg ikke. Skal være W. Men du kan regne med at dette sjekkes og slås ned på om det ikke stemmer.
Kjøper gjerne W jeg!

Visste bare ikke hva som var riktig klasse.
Får Nokian Hakka Z 225/45R17 94Y XL til en god pris. Erfaringer? Noen nevnte Hakka Z 2G - hva står 2G for...?
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
-
bullit87
- 2.0 bar

- Innlegg: 658
- Registrert: 04 mar 2010, 22:33
- Medlemsnummer: n1873
- Navn: kristoffer
- Bil: Saab 900R
- Sted: Toten
-
Kontakt:
Legg inn
av bullit87 » 05 mai 2013, 07:33
jeg er godt fornøyd med federal 595RS-R billige er de også. kjøpte dyre goodyear her tidligre 4dekk 9000,- de syntes jeg var helt greie,
men federeal dekka var skikkelig gode syntes jeg til og være så rimlige

-
StenR
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 73
- Registrert: 26 nov 2009, 10:41
Legg inn
av StenR » 06 mai 2013, 08:44
Vet ikke om du er interessert i "middels" erfaringer, men kan jo fortelle om Dunlop SportMaxx TT i denne dimen. Kaster vann helt fantastisk og bråker infernalsk. Ellers som andre "premium"-dekk jeg har prøvd. Sporer normalt. Ganske bra slitestyrke forresten.
Kjøper neppe disse igjen pga støyen, selv om de føles trygge og presise.
StenR
-
Saabfan
- 2.0 bar

- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Legg inn
av Saabfan » 18 mai 2013, 10:42
Da ble det Hakka Black til en god pris så får vi se hvordan de er. De er da i klasse Y.
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
-
totakt
- 1.2 bar

- Innlegg: 295
- Registrert: 28 feb 2012, 15:13
- Medlemsnummer: N2343
- Navn: Jens
- Bil: 900s 1997
- Sted: Vennesla
Legg inn
av totakt » 08 okt 2013, 21:53
Bakdekkene på 9-5en synger på siste verset, så jeg tenker å kjøpe 2 nye før rushet begynner med vinterdekk.
Ser for meg ett av disse alternativene:
1. Good Year Eagle F1 Assymetric 2
2. Michelin Pilot Sport 3
3. Nokian Hakka Black
Jeg legger stor vekt på støy. Har alternativ 1 fremme på bilen, og mener de støyer og sporer lite.
Har sjekket noen tester, og en mener Michelin støyer mindre enn Good Year. Ellers finner jeg ingen test av Nokian Hakka Black?
Erfaringer?
-
Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Legg inn
av Frode N073 » 10 okt 2013, 23:10
jeg har goodyear F1 på min 9-5. gode dekk men jeg synes de støyer en del.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut.
Pappas bil 
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt)
Prosjekt Solgt
-
Neteland
- 2.0 bar

- Innlegg: 505
- Registrert: 26 jan 2012, 10:24
- Medlemsnummer: N2538
- Bil: 997 Turbo
- Sted: Bergen
Legg inn
av Neteland » 13 okt 2013, 12:06
totakt skrev:Bakdekkene på 9-5en synger på siste verset, så jeg tenker å kjøpe 2 nye før rushet begynner med vinterdekk.
Ser for meg ett av disse alternativene:
1. Good Year Eagle F1 Assymetric 2
2. Michelin Pilot Sport 3
3. Nokian Hakka Black
Jeg legger stor vekt på støy. Har alternativ 1 fremme på bilen, og mener de støyer og sporer lite.
Har sjekket noen tester, og en mener Michelin støyer mindre enn Good Year. Ellers finner jeg ingen test av Nokian Hakka Black?
Erfaringer?
Kjører pirelli p-zero nero på min nå. Er veldig fornøyd. Fås på dekkonline.com
-
totakt
- 1.2 bar

- Innlegg: 295
- Registrert: 28 feb 2012, 15:13
- Medlemsnummer: N2343
- Navn: Jens
- Bil: 900s 1997
- Sted: Vennesla
Legg inn
av totakt » 14 okt 2013, 12:25
StenR skrev:Vet ikke om du er interessert i "middels" erfaringer, men kan jo fortelle om Dunlop SportMaxx TT i denne dimen. Kaster vann helt fantastisk og bråker infernalsk. Ellers som andre "premium"-dekk jeg har prøvd. Sporer normalt. Ganske bra slitestyrke forresten.
Kjøper neppe disse igjen pga støyen, selv om de føles trygge og presise.
StenR
Dunlop Sportmaxx RT skal i følge tester være bedre på støy enn TT.
-
totakt
- 1.2 bar

- Innlegg: 295
- Registrert: 28 feb 2012, 15:13
- Medlemsnummer: N2343
- Navn: Jens
- Bil: 900s 1997
- Sted: Vennesla
Legg inn
av totakt » 14 okt 2013, 12:28
Frode N073 skrev:jeg har goodyear F1 på min 9-5. gode dekk men jeg synes de støyer en del.
Da har du kanskje de som var før F1 Assymetric 2.