Hei!
Satte inn shortshifter i 9-5en i går, gikk fint bortsett fra at de skivene som følger med er latterlig små, burde vært større, jeg endte opp med å tilpasse noen skiver som tar skikkelig.
MEN: prøvde alle girene (stillestående...) og det så greit ut. Rygget ut og alt klart til å dra hjem da jeg kjente at jeg ikke hadde 1 og 2 gir... Det virker som 2 er 4, 1 er vel da sikkert 3.
Hadde da gjort følgende:
Jeg løsnet universalklemma da 4 lå inne. Da jeg skulle montere fikk jeg velgerstaget inn i klemma, la spaken i 4 og satte ned en tynn skrutrekker i hullene for å låse posisjon. Dro til med 22Nm og trodde aalt var grønt.
Mulig jeg har kommer borti noe da jeg prøvde å "finne hullet", og jeg trodde først noen av de småstagene som støtter rotasjonen var falt av, men det ser ut til å være på. Jeg ser det er enda et hull i velgerstaget, i tredjegiret. Hva er denne til?
Er ikke dette riktig fremgangsmåte? Hva er løsnigen her? Løsne klemma, og vri litt på staget - fortsatt med avlåst 4-posisjon? Står VELDIG kinkig til nå, så er litt hast med dette. Fint også å få fikset det før clutchen ryker...
EDIT: en annen ting - girkuleassemblyen med reverssperra er bare å røske av? Tok i så mye jeg syntes var forsvarlig uten av den gikk av.
Justere giroverføring (HASTER) - *LØST*
Moderator: Moderatorer
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Justere giroverføring (HASTER) - *LØST*
Sist redigert av Saabfan den 24 mai 2013, 16:50, redigert 1 gang totalt.
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Re: Justere giroverføring (HASTER) - *LØST*
Som mistenkt var det stagets rotasjon mot venstre som gjorde at 2 og 1 ikke kom skikkelig inn. Løste seg ved å hode spaken mot høyre og klemma litt mot venstre og feste (med låsepinne inne er det fortsatt er ørlite spill der) - da legger den inn girene riktig.
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner