9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 11
- Registrert: 02 jan 2013, 20:46
9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
Hei, har en 2008 9.3 Biopower med Bsr chip (232hk) Når det blir varmt i været går effekten drastisk ned, nærmest i orginal tilstand. Dette skjer som sagt bare når det blir vår og sommer, på vinteren har den alltid max effekt.
Noen som har vært borti dette?
Noen som har vært borti dette?
- wanvik
- 1.2 bar
- Innlegg: 248
- Registrert: 07 jun 2011, 12:45
- Medlemsnummer: N2189
- Bil: '07 9-5 2.0t Biopower Estate
- Sted: Trondheim
Re: 9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
Kjøp deg bedre intercooler du 
Det er helt naturlig at du får mindre effekt ved høyere utetemperatur.

Det er helt naturlig at du får mindre effekt ved høyere utetemperatur.
-
- Innlegg: 11
- Registrert: 02 jan 2013, 20:46
Re: 9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
Har en kompis med akkurat samme oppsett, og han har aldri merket noe til det.
-
- Innlegg: 11
- Registrert: 02 jan 2013, 20:46
Re: 9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
Også verdt å nevne at effekten ofte kommer igjen ved 5000rpm 

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
På bensin eller sprit?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Innlegg: 11
- Registrert: 02 jan 2013, 20:46
Re: 9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
Bensin, har ikke kjørt med sprit 

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
95 eller 98-oktan da? Og har kompisen din det samme i tanken som deg?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Innlegg: 11
- Registrert: 02 jan 2013, 20:46
Re: 9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
Prøvd både 98 og 95, nada forskjell :s
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: 9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
Det kan være relatert til så mangt, det beste er å levere bilen til et verksted som har bra peiling på Saab og kan lese ut forbrenningsverdier under kjøring. Det er ikke uvanlig med litt variasjon ved temperaturforandring, men ikke så dramatisk som du beskriver.
Jeg ville i alle fall ALDRI kjørt den bilen på noe mindre enn 98, selv Hirsch (200/220hk) anbefaler å bruke 98.IfaPastillen skrev:Prøvd både 98 og 95, nada forskjell :s
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
- Innlegg: 11
- Registrert: 02 jan 2013, 20:46
Re: 9.3 1.8 Biopower Turbotrykk
Det har også kommet en slags poppe lyd av luftfilteret når den går på tomgang :s
98okt ved neste fylling da
98okt ved neste fylling da
